CEO automobilky Citroën, Vincent Cobée, poskytol rozhovor britskému magazínu Autocar,  ktorom ostro kritizuje trend SUV a automobilov, ktoré nerešpektujú základy fyziky. 

Vincent Cobée, CEO automobilky Citroën.
Zdroj: Auto Bild

Cobée hovorí, že čoskoro sa možno dočkáme revolúcie, ktorá na cesty opäť prinesie iba aerodynamicky optimálne automobily. Čokoľvek hranaté či privysoké by z nich mohlo zmiznúť, dôvodom majú byť prísne nároky na efektivitu vozidiel. 

Prechod na elektromobilitu masívne zvýši význam aerodynamiky,“ hovorí Cobée v rozhovore. Dôvodom má byť fakt, že vozidlá s lepšou aerodynamikou jednoducho ponúknu väčší dojazd než tie, ktoré brzdí nadmerný odpor vzduchu.

Výrobcovia sa v súčasnosti podľa Cobéeho snažia tento fakt obísť obrovskými akumulátormi umiestnenými vo veľkých SUV, no hovorí, že dôsledkom sú automobily s príliš veľkou hmotnosťou. Extra kilogramy potom pôsobia podobne ako horšia aerodynamika - taktiež znižujú dojazd vozidla.

Šéf Citroënu zdôrazňuje, že ľuďom možno až tak nevadí, že ich autá nie sú úplne ekologické, ale nikto nechce mať dobrovoľne vozidlo s nízkym dojazdom. Navyše, automobilky sa snažia nadmernú hmotnosť kompenzovať použitím high-tech materiálov, ktoré však neúmerne zvyšujú ceny automobilov.

Aká je tá správna cesta podľa Vincenta Cobéeho? Hovorí o tom, že potrebujeme ľahké elektromobily s dobrou aerodynamikou. Majú sa spoliehať najmä na recyklované materiály a zameriavať sa na čo najvyššiu efektivitu. Ako príklad CEO automobilky Citroën uvádza koncept Oli: „Na kapotu alebo strechu Oli sa môžete postaviť, pritom majú iba tretinu hmotnosti bežných dielov a sú z recyklovaného materiálu.

VIDEO l Prvá jazda s najnovším elektromobilom Citroënu!