CEO automobilky Citroën, Vincent Cobée, poskytol rozhovor britskému magazínu Autocar, ktorom ostro kritizuje trend SUV a automobilov, ktoré nerešpektujú základy fyziky.
Cobée hovorí, že čoskoro sa možno dočkáme revolúcie, ktorá na cesty opäť prinesie iba aerodynamicky optimálne automobily. Čokoľvek hranaté či privysoké by z nich mohlo zmiznúť, dôvodom majú byť prísne nároky na efektivitu vozidiel.
„Prechod na elektromobilitu masívne zvýši význam aerodynamiky,“ hovorí Cobée v rozhovore. Dôvodom má byť fakt, že vozidlá s lepšou aerodynamikou jednoducho ponúknu väčší dojazd než tie, ktoré brzdí nadmerný odpor vzduchu.
Výrobcovia sa v súčasnosti podľa Cobéeho snažia tento fakt obísť obrovskými akumulátormi umiestnenými vo veľkých SUV, no hovorí, že dôsledkom sú automobily s príliš veľkou hmotnosťou. Extra kilogramy potom pôsobia podobne ako horšia aerodynamika - taktiež znižujú dojazd vozidla.
Šéf Citroënu zdôrazňuje, že ľuďom možno až tak nevadí, že ich autá nie sú úplne ekologické, ale nikto nechce mať dobrovoľne vozidlo s nízkym dojazdom. Navyše, automobilky sa snažia nadmernú hmotnosť kompenzovať použitím high-tech materiálov, ktoré však neúmerne zvyšujú ceny automobilov.
Aká je tá správna cesta podľa Vincenta Cobéeho? Hovorí o tom, že potrebujeme ľahké elektromobily s dobrou aerodynamikou. Majú sa spoliehať najmä na recyklované materiály a zameriavať sa na čo najvyššiu efektivitu. Ako príklad CEO automobilky Citroën uvádza koncept Oli: „Na kapotu alebo strechu Oli sa môžete postaviť, pritom majú iba tretinu hmotnosti bežných dielov a sú z recyklovaného materiálu.“