ikona Mercedes-AMG C63

Novinky Mercedes-AMG C63: Kladivo na M3

Foto: Mercedes

24.9. 2014 15:20 Na jesennom autosalóne nebude núdza ani o riadne veľké stáda koní. Dôkazom je dnešné stiahnutie virtuálnej plachty z novej generácie ostrého Mercedesu triedy C.

Nové BMW M3 (a jeho pokrvné príbuzenstvo s novým párnym číslovaním M4) sa ani nestihlo na trhu poriadne ohriať a už tu má zdatného súpera. Mercedes a jeho vysokovýkonná divízia AMG práve odhalili novú generáciu vysokovýkonného modelu strednej triedy so staronovým a de facto iba formálne upraveným označením: Mercedes-AMG C63.

Hneď na úvod predstavil výrobca sedan aj kombi
Hneď na úvod predstavil výrobca sedan aj kombi
Zdroj: Mercedes

Trieda C vo verzii AMG sa hneď na začiatok prezentovala vo dvoch karosárskych variantoch: ako štvordverový sedan aj ako kombi. A prináša pohonnú techniku, ktorá čiastočne podľahla drvivému tlaku downsizingu, ale predsa len si ešte aspoň čo-to uchovala aj zo starej školy. Dizajn C63 je od „obyčajných“ verzií odlíšený výraznejšie než pri predošlej generácii. Presvedčí vás o tom kompletný fotoset z predstavenia modelu v galérii.

:gallery:true:true:true 

Už len dnes v predaji: magazín AUTO BILD so vstupenkou na nitriansky autosalón

 

Menší, ale stále osemvalec

Kým súper z Mníchova išiel pri generačnej výmene M3 dolu aj s počtom valcov, Mercedes a AMG zachovali konfiguráciu V8. Ale objem zmenšili, a to poriadne. Zo 6,2 litra ostali iba rovné štyri. Áno, ste na správnej stope, pod prednou kapotou je najnovší produkt motorárov z Affalterbachu, ktorý poháňa aj nedávno predstavené dvojmiestne kupé Mercedes-AMG GT. V céčku má síce iné kódové označenie (M177) než v GT (M178), výrobca však tvrdí, že oba motory sú blízko príbuzné. Slovensky povedané: takmer identické.

Šifra C63 je už len nostalgickou spomienkou
Šifra C63 je už len nostalgickou spomienkou
Zdroj: Mercedes

S novým kupé má á-em-géčková trieda C spoločné aj to, že prichádza v dvoch výkonových verziách. Silnejší variant má za C63 rovnako pridané písmeno S a aj tu to znamená maximálny výkon 375 kW (510 k). Slabšej verzii s jednoduchým označením C63 ale dali motorári oproti kupé o pár koníkov navyše, presne o 14 (+10 kW), čo znamená výsledný výkon 350 kW (476 k). Oba výkonové varianty sa budú kombinovať s oboma karosériami.

Nenápadné „S“ za označením C63 znamená nielen 34
Nenápadné „S“ za označením C63 znamená nielen 34
Zdroj: Mercedes

Krútiaci moment slabšej verzie je 650 Nm, väčšie stádo koní ťahá pekelný koč silou 700 Nm. Po dynamickej stránke je špičkou C63S Sedan, ktorý dá stovku za rovné štyri sekundy. Ani najpomalší variant však nie je slimák: C63 kombi potrebuje iba o dve desatiny viac. Inými slovami, plávame tu v rovnako búrlivých akceleračných vodách ako nová rodina M3/M4 z Mníchova. Maximálka nového C63 je vo všetkých jeho variantoch elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Jedna prevodovka, jeden diferenciál, kopa možností

S prevodovkou veľa nenašpekulujete, štandardne sa bude montovať športový 7-stupňový automat AMG Speedshift MCT. Jeho prácu však dokážete ovplyvniť voličom AMG Dynamic Select, podobne ako charakteristiku elektronického plynu, posilňovača riadenia a elektronicky ovládaných tlmičov. Viac zvukovej divokosti výfuku dokážete pridať príplatkovými aktívnymi klapkami, ktoré sa dajú aj manuálne ovládať.

Hnané zadné kolesá dostávajú pohon cez mechanický samosvorný zadný diferenciál. Divízia AMG už dnes nemá problém ani s pohonom všetkých kolies, pre C63 ho však ešte oficiálne neavizuje. S rozmermi kolies však už nie je dôvod robiť tajnosti. Štandardom pre C63 bude obutie 245/40 R18 vpredu a 265/40 R18 vzadu, C63 S dostane dopredu 245/35 R19 a dozadu 265/35 R19. Esková verzia má príplatkový cenník obohatený aj o brzdové kotúče z karbónovo-keramického kompozitu.

V príplatkovej výbave nebudú chýbať
V príplatkovej výbave nebudú chýbať
Zdroj: Mercedes

Aj interiér má byť patrične vyšperkovaný a tiež tu má byť jasné, či sedíte „iba“ v C63, alebo C63 S. Sedadlá sú samozrejme štandardne športové, komu by však nestačili, k dispozícii je aj vyššia „Performance“ verzia, s nižším uložením, výraznejším bočným vedením a poťahom z kombinácie exkluzívnej syntetickej kože a mikrovlákna. A ak s kúpou nebudete dlho váhať, môže sa vám ujsť niektorý z výbavou extra natlačených kusov úvodnej limitovanej série „Edition 1“.

BANNER300

Mníchov verzus Affalterbach: boj bude tvrdý

Na záver ešte jeden krátky pohľad k súperom do Mníchova. Nové M3 Sedan má šasi kód F80, potom nasleduje významná malá medzierka a až po nej F82 a F83 ako M4 kupé a kabriolet. Nevieme ako vám, ale nám sa F81 v mokrých snoch zobrazuje ako vozidlo, ktoré by mohlo byť súperom práve pre nový Mercedes-AMG C63 v jeho kombi verzii. To je však ešte trochu špekulatívna budúcnosť, tak jej dajme nateraz pokoj.

Aké percento zákazníkov uprednostní tento kokpit
Aké percento zákazníkov uprednostní tento kokpit
Zdroj: Mercedes

Vo všeobecnosti je na tvrdé porovnávanie Mercedesu a BMW hneď z prvých papierových podkladov trochu priskoro. Aj na základe toho, čo vieme dnes, si ale trúfneme konštatovať, že boj C63 a M3 o zákazníkov bude riadne tuhý. Každé z nich útočí trochu inými zbraňami a má svoje originálne argumenty. Ktoré z nich dvoch na prvý dojem viac oslovuje vás? Napíšte nám do diskusie.

Facebook like button

Video

Diskusia