ikona

Novinky Seat Tarraco naživo: V čom je lepší než Kodiaq?

Foto: Filip Kadlečík

5.10. 2018 13:00 Španielska automobilka prednedávnom nasadila korunu svojej ponuke, svetu predstavila sedemmiestne SUV Tarraco. My sme si teraz vlajkovú loď značky po prvýkrát prezreli v priestoroch parížskeho expa. Predčí novinka koncernových bratov?

Automobilky koncernu Volkswagen pomaly kompletizujú ponuku SUV. Prvým sedemmiestnym kúskom postaveným na kompaktnej platforme bol model Kodiaq, ktorý onedlho doplnil Tiguan Allspace. Trojica sa teraz uzatvára, Španieli totiž svetu predstavili model Tarraco.

Tarraco má podarený dizajn, svedčia mu najmä úzke predné reflektory s efektnou architektúrou
Tarraco má podarený dizajn, svedčia mu najmä úzke predné reflektory s efektnou architektúrou
Zdroj: Filip Kadlečík

O vlajkovej lodi Seatu sme informovali už pred niekoľkými týždňami, tentokrát sme si ju však mohli poobzerať naživo. Tarracu v realite veľmi prospieva svieži dizajn, ktorý čoskoro preberú i ostatné modely automobilky. Za kľúčové možno označiť úzke LED svetlomety, ktoré prednú časť opticky zmenšujú a automobil tak pôsobí agilným dojmom.

Profil sa, najmä v porovnaní s Tiguanom Allspace, príliš nezmenil, originálna je však zadná časť. Koncové svetlá odkazujú na menšiu Aronu, majú však plne diódovú architektúru a sú opticky prepojené červeným pásom. Pri Tarracu po prvom zoznámení považujeme za hlavnú výhodu v porovnaní s koncernovými bratmi jeho interiér. Vystavený exemplár disponoval výbavou Xcellence, ide teda o vrchol ponuky.

Interiér Španiela na prvý pohľad pôsobí veľmi solídnym dojmom
Interiér Španiela na prvý pohľad pôsobí veľmi solídnym dojmom
Zdroj: Filip Kadlečík

Vďaka bohatej výbave Tarracu nechýbal digitálny prístrojový štít, veľký displej centrálnej konzoly či kompletná technologická výbava vrátane adaptívneho tempomatu či štandardných asistentov. Samozrejmosťou je i veľký vnútorný priestor. Podstatná v tomto prípade bola emócia, ktorú v nás sedemmiestne SUV vzbudzovalo. Tarraco pôsobilo luxusnejšie než Kodiaq či Tiguan Allspace, čo by mohlo presvedčiť veľa potenciálnych zákazníkov španielskej značky.

Interiér bol obsypaný plastmi s povrchovým prevedením Soft Touch, nechýbali tu však ani dielce z dreva. Netradičné hnedé zafarbenie prispievalo k prémiovému dojmu plynúcemu z vozidla. Škoda len, že sa Seat viac nevyhral s panelom klimatizácie, ktorý sa od koncernových súperov nijak zvlášť nelíši. Ak by sme však po prvom zoznámení s vozidlom mali niečo vyzdvihnúť, bol by to práve luxusný dojem plynúci z jeho interiéru, ktorým by Tarraco mohlo Kodiaq či Tiguan Allspace predčiť.

Zdroj: Filip Kadlečík

Video

Diskusia