Seat Leon FR.

Novinky Seat opäť upozorňuje na štvrtú generáciu typu Leon: Čo o svojom kompakte prezradil?

Foto: Seat

15.1. 15:13 Hatchback nižšej strednej triedy príde s výrazne skoseným zadným oknom a koncovými svetlami tvorenými prepojenými LED pásmi v štýle vlajkovej lode Tarraco. Základom bude platforma MQB osadená najmodernejšou technikou koncernu.

Koncom tohto mesiaca má Seat predstaviť štvrtú generáciu typu Leon. O dátume 28. januára hovoril už v druhej polovici decembra, kedy ukázal hŕstku dizajnových detailov. Následne poodhalil aj pretekársku verziu španielskeho kompaktu. Keďže jeho debut sa nezadržateľne blíži, automobilka na nástupcu opäť upozorňuje formou oficiálnej fotografie zadnej časti.

Čerstvý záber viac-menej len potvrdzuje to, čo už vieme. Hatchback nižšej strednej triedy príde s výrazne skoseným zadným oknom a koncovými svetlami tvorenými prepojenými LED pásmi v štýle vlajkovej lode Tarraco. Jeho piate dvere budú niesť jedným ťahom písaný podpis Leon namiesto klasických hranatých písmen, dopĺňať ho môže štítok FR. To by mali niesť opäť dynamickejšie koncipované verzie stojace v modelovej palete pod vrcholom nesúcim po novom značku Cupra.

Nástupca populárneho španielskeho kompaktu má mať emotívnejší dizajn.
Nástupca populárneho španielskeho kompaktu má mať emotívnejší dizajn.
Zdroj: Seat

Čo o svojom pripravovanom kompakte prezradil Seat? V tlačovej správe spomína kombi Sportstourer, hovorí o väčších rozmeroch a tiež dizajnovom vývoji populárneho produktu. Zmeny majú byť podľa automobilky na hranici evolúcie a revolúcie. Španieli ale spomínajú tiež vysokú úroveň bezpečnosti, digitálnu konektivitu či elektrifikované motory. Detaily síce neprezradili, ale prakticky všetko dôležité už vieme vďaka ôsmemu vydaniu nemeckého brata prezývaného Golf a štvrtej generácii českej sestry menom Octavia.

Aj v tomto prípade bude základom vozidla vylepšená verzia platformy MQB s prívlastkom Evo, ktorá bude osadená najmodernejšou technikou koncernu. Očakávať môžeme benzínový trojvalec 1.0 TSI, o jeden piest bohatší 1,5-litrový agregát i špičkový zážihový dvojliter, pričom v ponuke nemajú chýbať aspoň dve hybridné verzie. Jej súčasťou bude iste aj niekoľko naladení najnovšej evolúcie motora 2.0 TDI. Viac sa možno dozvieme už o pár dní, do svetového debutu zostávajú necelé dva týždne.

Diskusia  ()

Video

Diskusia