Zdá sa, že podľa očakávania Peugeot 308 novej generácie príde s radikálnym odklonom od súčasného dizajnu, aby sa dostal do súladu s faceliftovanými modelmi 3008 a 5008. Keď bola súčasná generácia v roku 2014 uvedená na trh, celý rad Peugeotov ovplyvnil sebavedomejší dizajn a odvážny štýl. Odvtedy už uplynulo šesť rokov a nová tristoosmička sa posunie ďalej. Postavená bude na platforme EMP2, ktorá umožňuje použitie plug-in hybridného pohonu.

Peugeot 308 - vizualizácia.
Peugeot 308 - vizualizácia.
Zdroj: Auto Bild

Novinkou bude výrazná bezrámová 3D maska, šabľozubé denné svetlá, spodný nárazník bude oblejší, línia strechy bude klesať strmšie. Celkovo bude hatchback pôsobiť dlhšie a nižšie. Šéf Peugeota Jean-Philippe Imparato už skôr naznačil, že model 308 bude stavať na odvážnom vzhľade všetkých ostatných nedávnych Peugeotov: „Dizajn dávame na prvé miesto.“

Verejný debut bude mať nová tristoosmička koncom roka 2021, predávať by sa mala začať v roku 2022. Nasledujúci rad bude okrem hatchbacku opäť obsahovať kombi. Verzie kupé-kabriolet boli zastavené už pred predošlou generáciou a pre nízky predaj sa neuvažuje o ich opätovnom oživení ani teraz.

Jean-Philippe Imparato odhalil aj ďalšie dve smerovania vývoja: 5G konektivitu a autonómne riadenie vozidiel.
Autor

Medzi 308 a SUV 3008 je dostatočná medzera na to, aby Peugeot mohol uvažovať o vyvýšenej crossoverovej verzii 308, tak ako to robí jeho konkurencia. Spolu s plug-in hybridmi, ktoré použijú rovnaký pohonný systém ako Peugeot 3008 vrátane pohonu všetkých kolies Hybrid4 s dvoma elektromotormi, zostanú v ponuke aj aktualizované benzínové a naftové motory. Peugeot sa stále hlási k nafte a ponúka ju dokonca vo svojich nových modeloch 208 a 2008 v čase, keď veľa konkurentov (vrátane Renaultu) opúšťa toto palivo pri malých autách aj v nižšej strednej triede.

Peugeot 308 - vizualizácia.
Peugeot 308 - vizualizácia.
Zdroj: Auto Bild

Nový Peugeot 308 dostane aj hybridnú verziu so športovým podvozkom, s výkonom vyše 300 koní a aerodynamickými vylepšeniami, ak sa táto koncepcia dostatočne ujme pri modeli Peugeot 508 PSE. Jeho úspech sa však nemá merať podľa predaja, ale podľa reputácie a uznania, ktoré PSE (Peugeot Sport Engineering) prinesie.  Emblém GTi bude Peugeot v budúcnosti používať výhradne na modelovom rade 208. Jean-Philippe Imparato odhalil aj ďalšie dve smerovania vývoja: 5G konektivitu a autonómne riadenie vozidiel.

Príde neskôr aj čisto elektrická verzia Peugeota 308? „Naše kompaktné a stredne veľké vozidlá budú mať hybridný pohon typu plug-in, pretože ide o plynulejší spôsob prechodu zo spaľovacieho motora na elektrický, ale možno by neskôr mohol mať plne elektrický pohon,“ potvrdil Jean-Philippe Imparato. V interiéri bude 308 pokračovať v štýle dizajnu i-Cockpit s miernymi aktualizáciami.

Renault ide pri svojom kompakte odlišnou cestou než Peugeot a ako prvú predstavil práve elektrickú štúdiu eVision, ktorá by mala byť predzvesťou toho, ako bude vyzerať piata generácia Mégana.

Renault Mégane - vizualizácia.
Renault Mégane - vizualizácia.
Zdroj: Auto Bild

Predné svetlomety nového Mégana budú výraznejšie, tvar denných svetiel vlnitejší a svetlomety ešte prižmúrenejšie než doteraz. Zozadu sa bude viac podobať na svojich crossoverových príbuzných. Kabína bude priestrannejšia pri rázvore náprav – 2,69 metra. Všetci, ktorí sa mohli k „showcaru “priblížiť pri jeho predstavení a priložili nos k oknu, aby vedeli, ako vyzerá interiér, potvrdili, že palubná doska má dizajn ako koncepčné vozidlo Symbioz (Frankfurt 2017). 

Podľa interných zdrojov sa vodič ocitne čelom ku kokpitu v tvare písmena L s impozantným digitálnym panelom, ktorý pokračuje vertikálne a má veľkú dotykovú obrazovku na infotainment. Pod zvislou obrazovkou sa nachádzajú manuálne tlačidlá, ako ich poznáme z nových modelov Captur a Clio. Volant mala štúdia sploštený zvrchu aj zospodu a nevedno, či to bude nový tvar volantu pre všetky nové Mégany. Batožinový priestor by sa nemal meniť, jeho objem bude 380 litrov ako pri súčasnom Mégane. Automobil sa bude vyrábať v závode Douai od septembra 2021, do predaja sa dostane na prelome rokov 2021 a 2022.

Renault Mégane - vizualizácia.
Renault Mégane - vizualizácia.
Zdroj: Auto Bild

Nový Peugeot 308 aj Renault Mégane prídu v rovnakom čase. Obe autá musia ponúknuť to, čo sa už dnes vyžaduje – elektrifikované verzie. Zaujímavé je, že zatiaľ čo Peugeot kladie dôraz na plug-in hybrid, Renault ako prvú predstavil čisto elektrickú štúdiu eVision, z ktorej sa časom vykľuje nový Mégane.