Štúdia sedanu značky Riversimple

Novinky Riversimple poodhalilo sedan a dodávku

Foto: Riversimple

11.5. 2016 16:22 Britská spoločnosť pokračuje vo svojich smelých plánoch. Po predstavení modelu Rasa otvorene hovorí o výrobe dvojice ďalších vodíkových áut.

Po oficiálnom predstavení modelu Rasa počas londýnskeho autosalóna ohlásila britská firma Riversimple plán vytvoriť ďalšie dve vodíkom poháňané autá. Cieľom nie je len rast značky, ale aj snaha o normalizáciu vodíka ako bežného paliva budúcnosti.

Dizajn štvordverového vozidla pripomína model Rasa
Dizajn štvordverového vozidla pripomína model Rasa
Zdroj: Riversimple

Na rozdiel od takmer športového dvojmiestneho kupé Rasa budú dve pripravované vozidlá trochu konzervatívnejšie. Riversimple ich poodhalilo na niekoľkých obrázkoch, ktoré zachytávajú štúdie aerodynamického sedanu a malej dodávky. Obe autá využívajú rovnako jednoduchý dizajn ako spomínané kupé, avšak prinášajú aj vlastné jedinečné detaily. Vodíkovým prototypom dal tvar návrhár Chris Reitz, ktorý okrem iného nakreslil aj Fiat 500.

Sedan Riversimple má neštandardné otváranie dverí
Sedan Riversimple má neštandardné otváranie dverí
Zdroj: Riversimple

Štvordverový model zaujme uhladeným futuristickým vzhľadom so skosenou zadnou časťou, ktorá prispieva k zníženiu aerodynamického odporu. V rovnakom štýle je poňatá aj štvorica dverí otvárajúcich sa oproti sebe. Dizajn ekologického auta budúcnosti dotvárajú zakryté zadné kolesá a vysoko posadené koncové svetlá.

Cieľom druhého prototypu sú v prvom rade úžitkové vlastnosti. To však neznamená, že karoséria tejto malej dodávky musí byť jednoduchou hranatou škatuľou. Stúpajúca línia okien a zaoblený nos dodávajú modelu dynamický vzhľad, ktorý je v danej kategórii neobvyklý.

Bude tento koncept budúcim nástrojom kuriérov?
Bude tento koncept budúcim nástrojom kuriérov?
Zdroj: Riversimple

Obe vozidlá budú pravdepodobne postavené na rovnakej platforme ako prvý výtvor spoločnosti. Dojazd 500 kilometrov deklarovaný pre tento model bude u dvojice noviniek asi mierne znížený, vzhľadom na nárast hmotnosti a aerodynamického odporu. Vylúčiť však nemožno ani variant, že vďaka väčšiemu vnútornému priestoru umiestni výrobca do týchto vozidiel objemnejšiu vodíkovú nádrž.

Zdroj: Róbert Laurinc

Video

Diskusia