Rimac C_Two.

Novinky Rimac testuje extrémny elektromobil C_Two: Sériový model spoznáme v Ženeve

Foto: Rimac Automobili

3.12. 6:00 Podľa cyklu WLTP má kupé s výkonom 1 914 koní prejsť na jedno nabitie 550 km. Jeho výroba bude limitovaná, malo by ísť o 150 kusov.

Na vlaňajšom ženevskom autosalóne prekvapila chorvátska firma Rimac odhalením elektrického hyperšportu C_Two. Ide o jej druhý produkt, čo prezrádza aj použité označenie. Už predchodca Concept_One existujúci v piatich kusoch (dokončiť sa majú ešte tri) si pritom urobil vo svete slušné meno. Nie len preto, že sa na ňom takmer zabil známy britský moderátor Richard Hammond, ale najmä vďaka úžasným parametrom. A jeho nástupca ide o poznanie ďalej.

Pri minuloročnej prezentácii hovorili autori kupé o výkone 1 408 kW (1 914 k), krútiacom momente 2 300 Nm, akcelerácii 0-96 km/h za 1,85 sekundy a maximálnej rýchlosti 412 km/h. Skloňoval sa tiež akčný rádius 650 km na jedno nabitie. Tieto technické údaje síce môžu znieť ako z ríše snov, no podľa všetkého sa nebudú výraznejšie meniť. Chorváti teraz hovoria akurát o dojazde 550 km vychádzajúcom z cyklu WLTP. Kapacita batérie zostáva, charakterizuje ju hodnota 120 kWh.

Na všetky kolesá modelu C_Two putuje takmer dvetisíc elektrických koní.
Na všetky kolesá modelu C_Two putuje takmer dvetisíc elektrických koní.
Zdroj: Rimac Automobili

Rimac extrémny elektromobil momentálne testuje a ukázal maskovaný prototyp vybavený meracími zariadeniami. Jeho skúšky vykonával aj na pôde technického centra v talianskom Nardò presláveného rýchlostným oválom. Na ňom si model C_Two nepochybne poriadne ponaťahoval svoje svaly, malá automobilka tam ale netestovala iba rýchlosť. Venovala sa tiež ladeniu pruženia a riadenia či prevereniu pneumatík.

Žiadne konkrétne detaily nateraz chorvátska spoločnosť neprezradila. No uvádza, že sériový model spoznáme na jar v Ženeve. Predávať sa pritom bude pod iným menom. Zatiaľ ho firma neudáva, no dodávky prvých exemplárov elektrického kupé avizuje na koniec budúceho roka. Aj v tomto prípade bude výroba limitovaná. Malo by ísť o podstatne väčšiu sériu 150 kusov, pričom cena jedného údajne štartuje na úrovni 2,2 milióna eur.

Viac-menej rovnakú techniku tvorenú štvoricou elektromotorov so stádom takmer dvetisíc koní má dostať aj prvý formálne vlastný produkt štúdia Pininfarina. Talianska spoločnosť na rovnakej platforme pripravila hyperšport Battista, pre ktorý uvádzala výkon 1 400 kW (1 904 k). Rimac má pre ňu tento elektromobil montovať. Vozidlá si navzájom konkurujú vo vznikajúcej elitnej kategórii, pričom jej súčasťou bude aj Lotus Evija. A medzi konkurentov sa asi zaradí tiež Aspark Owl či Tesla Roadster.

Video

Diskusia