Scénic, ktorý bol jedným z priekopníkov v segmente kompaktných minivanov, sa teraz pretransformoval na SUV, no zachoval si svoj rodinný charakter so zameraním na udržateľnosť a bezpečnosť.
Tu si môžete pozrieť nový Scénic E-Tech vo veľkej galérii.
Model Scénic je na scéne už 27 rokov. Zrodil sa v roku 1996 (päť rokov po predstavení rovnomenného koncepčného vozidla v roku 1991) a spôsobil revolúciu na trhu tým, že sa stal prvým kompaktným MPV v histórii európskeho automobilového priemyslu. Jeho názov je skratka pre Safety Concept Embodied in a New Innovative Car.
Rodiny, ich cestovateľské návyky, ich dychtivosť obmedziť svoj vplyv na životné prostredie a ich ambície týkajúce sa bezpečnosti sa v priebehu rokov vyvíjali a Scénic sa musel prispôsobovať ich požiadavkám. Aj preto prišla na svet už jeho piata generácia.
Sériový model čerpá svoje dizajnérske korene z minuloročného konceptu Vision Scénic Concept a prichádza s výraznou „tvárou“ so špecifickým vzorom prednej masky, ktorý pripomína hybridné SUV Rafale. Šéf dizajnu Renault Gilles Vidal, ktorý sa vyučil v Peugeote, sa postaral o tom, že Scénic E-Tech dostal do vienka špeciálne dizajnové prvky a atraktívne detaily, ako sú kľučky dverí, ktoré vystupujú z karosérie, zadné svetlá v tvare Y a atraktívne 20-palcové kolesá.
Renault Scénic E-Tech je 4470 mm dlhý, 1864 mm široký a 1571 mm vysoký, s rázvorom 2785 mm, čo znamená, že je dlhší a vyšší ako predchádzajúci model, no napriek tomu má rovnakú výšku. V kabíne privíta vodiča a pasažierov známe prostredie s kokpitom takmer identickým z modelov Megané E-Tech a Austral, vrátane 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela a 12-palcovej dotykovej obrazovky s operačným systémom OpenR so systémom Android. Kufor má 545 litrov úložného priestoru a po sklopení zadných operadiel narastie na 1 670 litrov. Škoda len, že má tak vysokú nakladaciu hranu.
A udržateľnosť tu hrá tiež svoju rolu. Značka tvrdí, že Scénic E-Tech dokážete recyklovať až 90 percent použitých materiálov vrátane batérie, zatiaľ čo interiér, ktorý nemá kožené čalúnenie, ale využíva biologické a materiály šetrné k životnému prostrediu, je možné recyklovať na 100 %. Bezpečnostná výbava zahŕňa až 30 asistenčných systémov vodiča (ADAS), nechýbajú ani štyri jazdné režimy Multi-Sense. Scenic E-Tech má novú panoramatickú sklenenú strechu Solarbay s technológiou AmpliSky, čo znamená, že sklo môže byť úplne priehľadné aj úplne nepriehľadné.
Technicky nový Renault, ktorý zdieľa platformu CMF-EV s modelmi Megané E-Tech a Nissan Ariya, bude po stránke pohonu pri uvedení na trh ponúkaný v dvoch variantoch. Základom bude elektromotor s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 280 Nm, výkonnejšia verzia príde s výkonom 162 kW (220 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm, oba s pohonom predných kolies. Pri maximálnom výkone je možné dosiahnuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 8,4 sekundy a skončiť na maximálnej rýchlosti 170 km/h (150 km/h s menším motorom).
K dispozícii budú tri úrovne výbavy Techno, Sport, Esprit Alpine a Iconic, pričom jedinečné zvuky (výstraha chodcov a uvítacia zvuková sekvencia v kabíne) zabezpečil známy skladateľ elektronickej hudby Jean-Michel Jarre. Auto by sa malo začať predávať začiatkom budúceho roka, kedy budú zverejnené aj ceny.