Renault Clio E-Tech.

Novinky Renault rozširuje ponuku o dva hybridy: V čom sa líši technika modelov Clio a Captur E-Tech?

Foto: Renault

10.1. 10:39 Pod kapotou oboch áut pracuje atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra doplnený hybridnou prevodovkou s integrovaným elektromotorom, rozdiely sú v systémovom výkone i veľkosti batérie.

Bruselský autosalón nepatrí medzi najvýznamnejšie podujatia svojho druhu, nejaké dôležité premiéry však občas prináša. Na aktuálnom ročníku sa o to postaral Renault. V belgickej metropole ohlásil, že svoju ponuku rozširuje o dva hybridy. Zmiešané vnútornosti dostalo duo Clio a Captur. Viaceré komponenty majú spoločné, no v čom sa technika modelov E-Tech líši?

Základné rozdiely medzi dvomi novinkami sú skryté priamo v ich celom označení. Kým populárny hatchback disponuje prívlastkom 140 hp značiacim výkon v konských silách, príbuzné SUV nesie štítok Plug-in 160 hp. Je teda prvým zástupcom značky v kategórii PHEV. Automobilka však už teraz avizuje, že nabíjateľnú techniku dostane aj Mégane.

Oba elektrifikované modely francúzskej značky nesú označenie E-Tech.
Oba elektrifikované modely francúzskej značky nesú označenie E-Tech.
Zdroj: Renault

Pod kapotou oboch vozidiel sa nachádza atmosférický benzínový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra disponujúci vysokonapätovým štartérom/generátorom a silnejším elektromotorom integrovaným do bezspojkovej hybridnej prevodovky, samozrejmosťou je viacero režimov fungovania. Podľa automobilky boli inšpiráciou pri tvorbe tohto systému s vyše 150 patentmi jej monoposty F1.

Parametre spaľovacieho agregátu nepoznáme, Renault zverejnil akurát celkové výkony zakódované v označeniach. Viaceré parametre zatiaľ nešpecifikoval. No vyjadril sa k batériám, ktoré sa výrazne odlišujú. Clio so sebou pod dnom kufra vozí 1,2 kWh články pracujúce pod napätím 230 voltov. Nie je to veľa, no podľa automobilky vie hatchback vyvinúť elektricky rýchlosť 70-75 km/h a až 80% jazdy v mestskom režime zvládnuť s vypnutým štvorvalcom.

Napriek malému akumulátoru má aj Clio jazdiť v meste veľa na elektrinu.
Napriek malému akumulátoru má aj Clio jazdiť v meste veľa na elektrinu.
Zdroj: Renault

Captur disponujúci plug-in hybridnou technikou má 400-voltový akumulátor s kapacitou 9,8 kWh. Renault hovorí o dojazde 50 km na jedno nabitie podľa normy WLTP, v meste má ísť až o 65 kilometrov. Na elektrinu má SUV dosiahnuť maximálne 135 km/h. V oficiálnych parametroch asi bude mať udávanú zmiešanú spotrebu iba 1,5 l/100 km, priemerné emisie oxidu uhličitého majú dosiahnuť úroveň 32 g/km.

Clio označené štítkom E-Tech na B-stĺpikoch i piatych dverách nesie viacero akcentov modrej farby, nájdeme ju aj na centrálnych symboloch špecifických diskov kolies. Captur sa týmto odtieňom vyhol. Pozornejšie oko však odhalí dvierka symetrické k viečku nádrže, za ktorými sa skrýva zásuvka. Dobrou správou je, že miesto na káble sa našlo pod podlahou batožinového priestoru.

Automobilka nespresnila, koľko by malo trvať nabíjanie batérie SUV.
Automobilka nespresnila, koľko by malo trvať nabíjanie batérie SUV.
Zdroj: Renault

V prípade hatchbacku modré detaily nechýbajú ani v interiéri, v SUV pribudol podpis E-Tech pri voliči prevodovky. Samozrejmosťou je tiež prispôsobenie grafiky prístrojového panela a ponuky funkcií v rámci infotainmentu zmiešanému pohonu. Očakávame tiež špecifické vybavenie, nakoľko hybridné verzie budú tvoriť špičku oboch modelových radov. To nepochybne odrazí ich cena.

Video

Diskusia