Dosluhujúci Renault Kangoo bol na trhu už viac než jednu dekádu, príchod novej generácie bol teda dlhoočakávaný a ostro sledovaný. Čo všetko sa mení? Úplne všetko. Kangoo bude po novom hodnotnejšie a zamerané viac aj na rodinné potreby, úlohy lacného partnera do práce s výborným pomerom cena/výkon sa zasa zhostí model Express. Veľa ľudí ho pri premiére prehliadlo, no neprávom. 

Štýlová “nadupaná” voľba

Nové Kangoo a jeho pracovne orientovaná verzia Kangoo Van sa majú zameriavať na podnikateľov a ich potreby, no dokážu poslúžiť aj rodine. V podstate do istej miery pôjde aj o náhradu modelu Scénic, pri ktorom sa už do budúcnosti nepočíta s ďalšou generáciou. Pri rodinnom, ale i pracovnom užívaní určite oceníte vychytávku, ktorú do tohto segmentu zavádza práve Kangoo a nemá ju žiadny iný konkurent. 

Renault Kangoo Van.
Renault Kangoo Van.
Zdroj: Renault

Konštruktérom v Renaulte sa podarilo dosiahnuť dostatočnú torznú tuhosť karosérie aj bez pevného B-stĺpika. V praxi to znamená, že keď v Kangoo otvoríte predné a zadné dvere, vznikne v prípade verzie Van nakladací otvor s dĺžkou 1 416 mm. V kombinácii so sklápateľným sedadlom spolujazdca tu teda bude relatívne jednoduchý aj prevoz nadrozmerného nákladu. Rodiny sa zasa môžu tešiť na to, že usádzanie detí do detských sedačiek bude nevídane pohodlné. Už len kvôli tomuto nápadu sa tešíme prvé zoznámenie s modelom Kangoo na vlastnej koži.

Okrem zaujímavého konštrukčného riešenia dverí nás na Kangoo už na prvý pohľad zaujal dizajn, ktorý je typický pre Renault, no zároveň istým spôsobom pripomína aj moderné Dacie. Renault ešte nezverejnil kompletné technické údaje malého úžitkového vozidla, dá sa však predpokladať, že na cestu tu budú vo vyšších výbavách svietiť pasívne full-LED svetlá, ktoré majú pútavý dizajn a sú zasadené do rozmernej čelnej masky. Elegantne tvarovaný nárazník dizajnovo pekne dopĺňa kapota s viacerými prelismi. Naopak, profil vozidla je jednoduchý a má len príjemné oblé línie. Zadnú časť sériovej verzie sme ešte nevideli, Renault ju zatiaľ ukázal len prostredníctvom skice.

Renault Kangoo.
Renault Kangoo.
Zdroj: Renault
Renault Kangoo.
Renault Kangoo.
Zdroj: Renault

Do detailu sme sa ešte nemohli pozrieť ani na kabínu, no Francúzi o nej hovoria, že ponúkne viac priestoru, komfortu a moderných technológií vrátane pokročilých jazdných asistentov ako sú autonómne núdzové brzdenie či vylepšený manažment stability vozidla a prívesného vozíka. Medzi high-tech riešenia sa zaradí aj plne digitálne spätné zrkadlo, ktoré umožní dobrý výhľad vodiča za vozidlo. Na centrálnom displeji sa zobrazuje systém Easy Link, malý LCD displej nájdete aj medzi analógovými budíkmi prístrojovej dosky. Klimatizácia sa bude nastavovať intuitívne prostredníctvom overeného a pohodlného panelu, ktorý zaviedla druhá generácia Dacie Duster.

Anketa
Páči sa vám nové Kangoo?
  • 94%
  • 2%
  • 4%

V prípade bežného modelu Kangoo môžeme počítať s prepravnou kapacitou na úrovni 3,3 - 3,9 m³, predĺžená verzia ponúkne až 4,2 - 4,9 m³. Nová generácia sa bude ponúkať s manuálnou i samočinnou prevodovkou a pod jej kapotou budú pracovať vznetové či zážihové motorizácie, no dostane i čisto elektrický pohon na baterky. Nakoniec treba dodať, že Kangoo stojí na platforme CMF, ktorá je určená pre osobné automobily. Dá sa teda očakávať, že ponúkne jazdné vlastnosti na úrovni bežných osobákov. A práve v tom sa veľmi odlišuje od modelu Express, ktorý Renault uviedol zároveň s Kangoom.

Renault Kangoo Van.
Renault Kangoo Van.
Zdroj: Renault

Mimochodom, všimli ste si, že úžitková verzia Kangoo Van vyzerá na plechových diskoch výborne? Renault nepodcenil ani ich dizajn. Sú jednoduché a účelné, no potešia aj oko.