Renault Kadjar

Novinky Renault Kadjar: Facelift a dva nové motory

Foto: Renault

14.9. 2018 14:00 Jemné dizajnové úpravy sprevádza viacero zmien interiéru, v palete pohonných jednotiek sa objavili agregáty 1.3 TCe a 1.7 dCi.

Začiatkom februára dostal Renault Kadjar tortu s tromi sviečkami. Prirodzene, francúzskej automobilke to neuniklo a pripravovala jeho facelift. Detaily o ňom prezradila v týchto dňoch. Vozidlo dostalo osviežený vzhľad a dva nové motory, naživo sa ukáže na parížskom autosalóne.

Na parížskom autosalóne sa ukáže omladený Kadjar
Na parížskom autosalóne sa ukáže omladený Kadjar
Zdroj: Renault

SUV prešlo navonok len decentnými úpravami. Disponuje širšou chrómom obsypanou maskou chladiča a modifikovaným nárazníkom, ktorý dostal hmlovky lemované lesklými prvkami. Týmto riešením pripomína Captur. Zadný dielec prešiel taktiež zmenami a po bokoch obsahuje zaoblené lichobežníky imitujúce výfukové koncovky. Nové sú tri odtiene laku a disky kolies s priemerom 17 až 19 palcov. Svetlá sa tvarovo nezmenili, niektoré žiarovky sa však zmenili na diódy.

Kabína francúzskeho vozidla dostala upravené sedadlá a odlišnú paletu materiálov. Pre zadných pasažierov sú prichystané nové výduchy ventilácie a taktiež dve USB zásuvky. Najväčšou zmenou prešla centrálna konzola. Objavila sa na nej sedempalcová obrazovka multimediálneho systému R-Link 2 s dotykovými tlačidlami a upravený panel dvojzónovej klimatizácie, ktorý obsahuje tri otočné ovládače s integrovanými displejmi. Rovnaký komponent využíva Dacia Duster druhej generácie.

V interiéri sa objavila prepracovaná centrálna konzola
V interiéri sa objavila prepracovaná centrálna konzola
Zdroj: Renault

Pod kapotou typu Kadjar sa objavil motor 1.3 TCe známy z typov Captur, Mégane či Scénic. Prepĺňaný benzínový štvorvalec vyvinutý v spolupráci s koncernom Daimler je ponúkaný s výkonom 103 kW (140 k) alebo 118 kW (160 k), pričom obe verzie disponujú filtrom pevných častíc. Kombinovať ich možno so šesťstupňovým manuálom alebo prevodovkou EDC.

Druhým prírastkom v portfóliu je turbodiesel 1.7 dCi dosahujúci 110 kW (150 k). Disponuje výhradne ručným radením, no tento agregát možno ako jediný spojiť s pohonom všetkých kolies. Naftovou alternatívou je 1,5-litrový štvorvalec s označením Blue dCi naladený na 85 kW (115 k). Pri ňom si opäť možno zvoliť prevodovku, ale nie systém 4x4. Ceny jednotlivých verzií zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia