ikona

Novinky Renault jemne omladzuje typ Koleos

Foto: Renault

10.6. 17:03 Navonok neveľmi nápadný facelift prináša úpravy interiéru a najmä dva nové naftové motory. Na výber bude medzi stádom 150 alebo 190 koní.

V poradí druhý nositeľ mena Koleos oslávil v druhej polovici apríla svoje tretie narodeniny, čo býva najčastejším vekom prinášajúcim nejaké zmeny a inovácie. Renault sa pri svojom najväčšom SUV rozhodol nasledovať trendy. Tento typ v súčasnosti omladzuje, aj keď navonok len veľmi jemne. Modernizácia však zahŕňa interiérové modifikácie i zmeny pod kapotou reflektujúce čoraz prísnejšie emisné normy.

Úpravy dizajnu sa týkali najmä nárazníkov SUV
Úpravy dizajnu sa týkali najmä nárazníkov SUV
Zdroj: Renault

Francúzska automobilka sa rozhodla vzhľad športovo-úžitkovej vlajkovej lode len trochu oprášiť. Nadelila mu upravenú výplň masky chladiča a spodnú časť nárazníka obsahujúcu viac strieborných a pochrómovaných plôch. V blatníkoch sa krútia nové disky kolies s priemerom 18 alebo 19 palcov. Decentne preštylizovaný je aj zadný nárazník a do palety farieb pribudol červený odtieň Vintage Red. Zásahy sa týkajú štandardného variantu, ale tiež špičkového vyhotovenia Initiale Paris.

Kabína zostal na prvý pohľad takmer nedotknutá, na palube sú však napríklad pohodlnejšie predné sedadlá umožňujúce nastavenie podpory stehien. Vybavené sú tiež širokými opierkami hláv. Môžu byť vyhrievané i ventilované, pričom vodičovo sa dá vybaviť masážnou funkciou. Facelift prináša aj aktualizovaný multimediálny arzenál (kompatibilný s rozhraniami Apple CarPlay i Android Auto) či zdobené čalúnenie kožou Nappa v prípade luxusne ladeného parížskeho vyhotovenia. Neobišiel ani bezpečnostné systémy, zlepšenia sa dotkli napríklad rozoznávania chodcov.

Aj interiérové zásahy boli veľmi decentné
Aj interiérové zásahy boli veľmi decentné
Zdroj: Renault

Pod kapotou došlo k dvom zmenám: doterajší naftový dvojliter dCi 175 nahradila jeho modernejšia evolúcia Blue dCi naladená na 140 kW (190 k) a rolu dostupnejšej alternatívy dostal 1,7-litrový turbodiesel s maximálnym výkonom 110 kW (150 k). Ten vlani dostal v rámci omladenia aj menší brat Kadjar. Oba motory sú štandardne spriahnuté s bezstupňovou prevodovkou Xtronic. Poháňané sú predné kolesá, pre dvojlitrový motor bude naďalej v ponuke aj pohon oboch náprav All-Mode 4x4-i.

Renault Koleos je skutočne globálny model, predáva sa vo vyše 93 krajinách. Vlani z neho francúzska značka predala viac než 100-tisíc kusov. Úspešný recept preto nechcela nejako zásadne meniť a uprednostnila cestu drobnej modernizácie prinášajúcej okrem iného modernejšie motory. Argumenty na čakanie s kúpou teda existujú. Presný dátum štartu predaja na slovenskom trhu zatiaľ nie je známy, mal by to byť niekedy na jeseň. Počkať si musíme aj na tuzemské ceny.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia