ikona

Novinky Renault Clio: Fešák má aj hybridnú verziu

Foto: Filip Kadlečík

5.3. 15:08 Malý hatchback postavený na platforme CMF-B bude mať štyri benzínové a dva naftové motory, ponuku rozšíri model E-Tech.

Na sklonku januára prezentoval Renault v poradí piatu generáciu typu Clio, ktorý tvorí významnú časť predajov značky. Jeho odhaleniu predchádzalo zverejnenie detailov o kabíne. S tretím balíčkom informácii sa francúzska automobilka rozhodla počkať, k priestoru pod kapotou sa vyjadrila až na ženevskom výstavisku. Potvrdila tam dlhšie kolujúce klebety o zmiešanej technike.

Clio prezradilo detaily o svojej technickej stránke
Clio prezradilo detaily o svojej technickej stránke
Zdroj: Filip Kadlečík

Ako sa očakávalo, Renault Clio je prvým vozidlom postaveným na modulárnej aliančnej platforme CMF-B. V porovnaní s architektúrou predchodcu je 85% komponentov nových. Zmeny sa týkajú aj motorov, z ktorých najvýznamnejší nesie označenie E-Tech. Fešák dizajnovo nadväzujúci na predchodcu i väčší typ Mégane má totiž aj hybridnú verziu.

Prelomový model spojí bližšie nešpecifikovaný 1,6-litrový benzínový motor s dvomi elektromotormi a prevodovkou spadajúcou pravdepodobne medzi CVT. Súčasťou systému bude akumulátor pod podlahou batožinového priestoru, ktorý má kapacitu 1.2 kWh. Napriek nízkemu číslu má byť vozidlo podľa automobilky schopné prejsť až 80% urbanizovanej prevádzky na elektrinu. Spotreba sa má oproti porovnateľne výkonnému benzínu znížiť o približne 40 percent.

Prím bude hrať benzín, ale aspoň zatiaľ je tu aj nafta
Prím bude hrať benzín, ale aspoň zatiaľ je tu aj nafta
Zdroj: Filip Kadlečík

Samozrejme, v portfóliu nebudú chýbať ani konvenčné motory a dokonca ani atmosférické. Základ vytvorí neprepĺňaný litrový trojvalec, ktorý má byť dostupný v dvoch naladeniach s päťstupňovým manuálom. Popri výkone 48 kW (65 k) alebo 55 kW (75 k) ponúkne krútiaci moment 95 Nm. Vyššie bude obdobný agregát vybavený turbom, ten dosiahne hodnoty 74 kW (100 k) a 160 Nm. Okrem mechanickej prevodovky sa má kombinovať aj so samočinným ústrojenstvom X-Tronic. Francúzsky výrobca pritom avizuje, že tento trojvalec bude montovať aj vo vyhotovení schopnom spaľovať LPG.

Napriek prítomnosti turbodúchadla pravdepodobne „litráky“ nebudú mať filter pevných častíc, ten totiž spomedzi zážihových jednotiek Renault priamo spomína len pri špičke ponuky. Ide o štvorvalec s objemom 1,3 litra. Už známy motor dosahuje výkon 96 kW (130 k) a krútiaci moment 240 Nm, štandardne sa bude kombinovať so sedemstupňovou skriňou EDC.

V palete nechýbajú ani samočinné prevodovky
V palete nechýbajú ani samočinné prevodovky
Zdroj: Filip Kadlečík

Napriek nepriaznivej atmosfére voči nafte a prítomnosti hybridnej verzie nevypadli z portfólia ani vznetové modely. Clio môže disponovať 1,5-litrovým štvorvalcom Blue dCi v dvoch naladeniach: jedno produkuje špičkové parametre 62,5 kW (85 k) a 220 Nm, pri druhom sú stropom hodnoty 85 kW (115 k) a 260 Nm. V oboch prípadoch má byť štandardom manuál so šiestimi stupňami. Zatiaľ nie je jasné, za koľko sa bude malý hatchback predávať.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia