ikona

Novinky Renault Captur: Francúz má veľký štýl aj kufor

Foto: Renault

5.7. 21:49 VIDEO Druhá generácia predajného lídra mestských SUV má opäť gény zhodné s typom Clio, no prináša viac imidžu i každodennej praktickosti. Od budúceho roka bude dostupná aj ako plug-in hybrid s 9,8 kWh batériou.

Segment malých športovo-úžitkových automobilov konštrukčne vychádzajúcich z hatchbackov segmentu B a C sa počas ostatnej dekády utešene rozrástol. Okrem iných modelov sa v ňom pred šiestimi rokmi objavil aj Renault Captur, ktorý využíva techniku odvodenú od dlhodobo populárneho typu Clio. To dostalo nedávno svoju piatu generáciu. Preto neprekvapujú informácie o tom, že výmenou prechádza aj odvodený produkt. V jeho prípade ide o druhú evolúciu. Tá prvá sa pritom stala s 1,2 miliónom predaných kusov predajným lídrom svojej triedy.

Captur je opäť štýlovejším príbuzným hatchbacku Clio
Captur je opäť štýlovejším príbuzným hatchbacku Clio
Zdroj: Renault
Francúzske mestské SUV gény neskrýva. Nevyužíva len rovnakú platformu CMF-B ako príbuzný Béčkový bestseller, ale tiež obdobný dizajnový jazyk. Tvár tvorená typicky štylizovanou maskou chladiča nadväzujúcou na podobne charakteristické zamračené LED svetlomety zasahujúce do nárazníka je takmer nedotknutá. O tom sme už vedeli vopred vďaka úniku fotiek.

LED motív písmena C na oboch koncoch

Rovnako ako jeho predchodca sa Captur druhej generácie vyznačuje vyššou celkovou stavbou a špecifickou spodnou časťou bodykitu s plastovými dielcami čiernej alebo striebornej farby. Okrem toho má novinka svojské kolesá i odlišne tvarované predné blatníky, ale tiež pozmenený posledný stĺpik karosérie. Medzi rozdiely možno zarátať aj koncové diódové svetlá kopírujúce motív písmena C prevzatý od kúskov použitých vpredu. Rovnako ako to, že veľkú rolu tu zohráva dvojfarebná schéma a dôraz na imidž. SUV z krajiny galského kohúta má opäť veľký štýl.

Dizajnová spriaznenosť s piatou generáciou brata je jasná
Dizajnová spriaznenosť s piatou generáciou brata je jasná
Zdroj: Renault

Príbuzenský vzťah vidieť aj v interiéri využívajúcom rovnaký volant i základnú koncepciu ako kabína hatchbacku. Na svojom mieste je digitálny prístrojový panel i displej infotainmentu vytŕčajúci z palubnej dosky, rovnaký je modul klimatizácie. Inak tvarované sú výduchy či panely dverí.  Pýchou vyhotovenia so samočinnou prevodovkou je plávajúci segment s jej voličom, pod ktorým sa nachádza podsvietený odkladací priestor. Je to teda efektné a praktické zároveň. Samozrejmosťou je bohatá armáda bezpečnostných systémov, ale aj komfortných prvkov ako je systém štyroch kamier či asistent jazdy na diaľnici alebo v zápche prinášajúci čiastočne autonómne schopnosti.

Budúci majitelia francúzskeho mestského SUV ocenia pri každodennom živote nepochybne aj štedro dimenzovaný kufor. Renault dokázal z tejto karosérie vyťažiť až 536 litrov. Za veľkosť batožinového priestoru môžu sčasti väčšie rozmery, dĺžka vozidla totiž narástla o 11 centimetrov. O rovnaké číslo narástla dĺžka priestor pri sklopení zadných sedadiel posuvných v rozmedzí 16 cm.

Displej multimediálneho systému môže mať 7,0 alebo 10,2 palca
Displej multimediálneho systému môže mať 7,0 alebo 10,2 palca
Zdroj: Renault

Celkový objem v tejto konfigurácii nepoznáme, svoju rolu v tom však zohral aj rázvor osí náprav natiahnutý o 2 centimetre (2 639 mm). Pasažieri sediaci zadných sedadlách majú vďaka tomu k dispozícii o 17 mm viac miesta na kolená. Captur druhej generácie má pôdorys 4 228 x 1 797 mm a strechu položenú vo výške 1 566 milimetrov od vozovky. Kolesá môžu mať priemer 16 až 18 palcov.

V ponuke so šiestimi verziami pohonu

Francúz bude mať pod kapotou viacero známych motorov. Základ palety vytvorí prepĺňaný zážihový trojvalec 1.0 TCe, ktorý dosahuje výkon 74 kW (100 k) a krútiaci moment 160 Nm. V ponuke má byť aj vo verzii na LPG. Agregát dopĺňa päťstupňový manuál, kým silnejší štvorvalec 1.3 TCe produkujúci špičkové parametre 96 kW (130 k) a 240 Nm má jeden „kvalt“ navyše. Alternatívou k ručnému radeniu je sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

Dvojspojková prevodovka má volič na plávajúcej konzole
Dvojspojková prevodovka má volič na plávajúcej konzole
Zdroj: Renault

Samočinné radenie bude štandardom pri silnejšom naladení 1,3-litrového benzínu, ktoré sa môže pochváliť hodnotami 114 kW (155 k) a 270 Nm. Oproti súčasnej verzii má teda ďalšia evolúcia pohonnej jednotky vyvíjanej spolu so značkou Mercedes-Benz o niečo lepšie údaje. To možno povedať aj o naftovom 1,5-litrovom motore, ktorý má dve verzie: Blue dCi 95 a 115. Vznetový základ má výhradne mechaniku so šiestimi stupňami. Tá sprevádza aj silnejšie naladený turbodiesel, ku ktorému si však možno zvoliť aj dvojspojku. Poháňané sú vždy výhradne predné kolesá.

Súčasťou palety sa počas budúceho roka stane model E-Tech Plug-in, ktorý už výrobca špecifikoval pri príbuznom type Clio. V prípade mestského športovo-úžitkového auta však použil niekoľkonásobne väčšiu batériu s kapacitou 9,8 kWh stačiacu na prejdenie 45 kilometrov, v meste by to podľa WLTP mohlo byť dokonca 65 km. Maximálna rýchlosť je v tomto režime 135 km/h. K dvom elektromotorom sa pripája 1,6-litrový benzín, presnejšie technické údaje zatiaľ nepoznáme.

Imidžové mestské SUV patrí ku globálnym produktom značky
Imidžové mestské SUV patrí ku globálnym produktom značky
Zdroj: Renault

Renault Captur druhej generácie bude na rozdiel od predchodcu pod týmto menom známy na celom svete. Minulosťou sa tak stane predĺžený natiahnutý Kaptur pre ruský trh a tiež variant známy ako Renault Samsung QM3 predávaný v juhokórejských obchodoch. SUV sa bude pravdepodobne naďalej vyrábať v španielskom Valladolide a metropole Malajzie Kuala Lumpur, k týmto mestám má pribudnúť čínska lokalita. Presný dátum štartu predaja zatiaľ nevieme.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia