Bugatti Divo

Novinky Bugatti Divo stanovilo historický rekord

Foto: Bugatti

27.8. 2018 14:25 Francúzsky hyperšport má bodykit podriadený aerodynamike, prepracovaný podvozok, nezmenený šestnásťvalec a astronomickú cenu.

Svoju modernú éru začala značka Bugatti s jediným produktom, v deväťdesiatych rokoch uviedla kupé EB110. Obdobným štýlom pokračovala pod koncernom Volkswagen. Najprv prepísal historické knihy Veyron a ten nedávno vystriedal Chiron. Teraz sa situácia mení. Z tovární v Molsheime bude dočasne vychádzať duo formálne samostatných áut, do výroby sa totiž chystá typ Divo.

Z modelu Divo vyrobia v Molsheime sériu iba 40 kusov
Z modelu Divo vyrobia v Molsheime sériu iba 40 kusov
Zdroj: Bugatti

Na príchod tohto vozidla francúzska spoločnosť počas ostatných týždňov viackrát upozorňovala a prezradila o ňom viaceré podrobnosti. Spolu so zákulisnými informáciami nám to dalo o novinke dobrú predstavu. Oficiálny debut v Pebble Beach napriek tomu priniesol ďalšie detaily o hyperšporte, ktorý má napriek zhodnému technickému základu iné zameranie než Chiron.

Divo dáva svoj odlišný charakter najavo už zovňajškom. Základné proporcie kupé síce zostali zachované, no reálne nemá dvojica prakticky žiaden spoločný dielec karosérie. Bugatti dostalo podstatne členitejší bodykit s množstvom extra prítlačných plôch či chladiacich otvorov. Na streche sa objavila centrálna „plutva“ vedúca k mohutnému krídlu, ktoré sa napriek použitiu hydraulického mechanizmu nevie úplne schovať. Prepracované sú tiež prahy či oblasť zadného nárazníka s neprehliadnuteľným difúzorom.

Okrem vlastného mena dostala novinka aj svojský dizajn
Okrem vlastného mena dostala novinka aj svojský dizajn
Zdroj: Bugatti

Vďaka týmto úpravám dokáže exotický stroj vyprodukovať o 90 kilogramov vyšší prítlak než východiskový automobil. Okrem toho má lepší termálny manažment, týka sa to bŕzd i pohonnej jednotky. Popri prúdení vzduchu však šlo aj o dizajn. Prepracované sú napríklad svetlá: vpredu sa objavili zahnuté LED pásy zasahujúce do blatníkov doplnené rekordne úzkymi hlavnými modulmi a zadnej časti dominujú jednotky zložené z množstva samostatných diód rôznej veľkosti. Rozdielne sú tiež centrálne umiestnené koncovky výfuku, disky kolies či prahy ozdobené  francúzskou vlajkou.

Interiér hovorí celkom iný príbeh. Tvarovo sa prakticky nič nezmenilo, akurát oblasť stredovej lakťovej opierky je upravená spolu so spodnou časťou dverí. Došlo totiž k odstráneniu odkladacích priestorov. Ostatné viditeľné zásahy sa týkali čalúnenia či prístrojového panela, Bugatti okrem toho použilo menej izolácie a ľahšie ozvučenie. Celkovo firma ušetrila 35 kilogramov.

Predstavený exemplár zaujme zvnútra farebnou schémou
Predstavený exemplár zaujme zvnútra farebnou schémou
Zdroj: Bugatti

Srdcom hyperšportu zostal osemlitrový agregát W16 so štyrmi turbodúchadlami, ktorý naďalej produkuje astronomických 1 103 kW (1 500 k). Napriek nezmenenému výkonu je maximálna rýchlosť modelu Divo limitovaná na 380 km/h. V tomto smere teda novinka ťahá za kratší koniec, v zákrutách však dokáže generovať priečne preťaženie až 1.6 g a na technickom okruhu Nardò prekonala príbuzný Chiron o celých osem sekúnd. Vďačí za to aj komplexne prepracovanému podvozku.

Už dlho pred premiérou automobilka oznámila, že z modelu Divo plánuje vyrobiť presne štyridsať exemplárov. Francúzi všetky dávno predali. Cena bola pritom astronomická, za prísne limitovaný špeciál museli zákazníci zaplatiť rovných 5 miliónov eur! Touto čiastkou stanovilo Bugatti nový historický rekord. Viac stáli doteraz len modely Pagani Zonda HP Barchetta a Rolls-Royce Sweptail, pri nich však nemožno hovoriť o sériovej výrobe.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia