Wey-X je víziou budúcnosti, kým z konceptu S má vzniknúť sériovka.

Novinky Rastúce ambície čínskych značiek ukázal aj Wey s dvojicou konceptov elektrických SUV

Foto: Marek Pokrývka

14.9. 8:04 Jedna štúdia S je asi predobrazom ďalšej generácie sériovky VV5, vozidlo pokrstené ako Wey-X pôsobí odvážnejšie. Má byť plne autonómne.

Na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne je jasne vidieť nielen úpadok záujmu výrobcov o prítomnosť na ňom, ale tiež rastúce ambície čínskych značiek. Tie ukázal okrem značiek Byton a Hongqi aj výrobca Wey patriaci pod Great Wall Motors. Ten je na domácom trhu lídrom v oblasti SUV a na výstavu prišiel s dvojicou elektrických konceptov spadajúcich do tejto trendovej kategórie.

Vozidlá prezentované na podujatí IAA 2019 nesú jednoduché označenie písmenami S a X. Abecedne prvý model by mal byť predobrazom ďalšej generácie typu VV5, ktorej uvedenie sa očakáva v najbližších mesiacoch. Modrá štúdia disponuje dizajnom vyznávajúcim ostré línie, ktorého súčasťou sú diódové svetlá na oboch koncoch karosérie a zaujímavé disky kolies.

Automobily tejto značky sa možno čoskoro objavia v Európe.
Automobily tejto značky sa možno čoskoro objavia v Európe.
Zdroj: Marek Pokrývka

Konštrukcia vozidla neobsahuje stredový stĺpik, zadné dvere sa teda otvárajú proti smeru jazdy. Minimalistický interiér zaujme plávajúcou centrálnou konzolou a veľkými displejmi. Wey-S má poháňané všetky kolesá, malo by na ne putovať 260 kW (354 k). Vďaka tomu mu zrýchlenie 0-100 km/h zaberie iba 4,9 sekundy. Najvyššie tempo nepoznáme, dojazd na jedno nabitie by mal dosahovať 400 kilometrov. Súčasťou technologického vybavenia sú autonómne schopnosti 4. úrovne.

Štúdia pokrstená písmenom X sa na svojho príbuzného v mnohom podobá, ale má aj svojské rysy. Okrem bledšieho odtieňa modrej sa vyznačuje napríklad výraznejšie klesajúcou strechou. Z hľadiska dizajnu je o niečo odvážnejšia, keďže nie je predzvesťou sériovky. Má ísť o plne autonómne vozidlo. Súčasťou jeho karosérie sú obrazovky, ktoré majú slúžiť na komunikáciu s chodcami.

Obe štúdie Wey prezentované na IAA majú elektrický pohon.
Obe štúdie Wey prezentované na IAA majú elektrický pohon.
Zdroj: Marek Pokrývka

Napriek autonómnym technológiám 5. stupňa sa v štvormiestnom interiéri Wey-X nachádza aj volant, okrem toho obsahuje najmä mohutné displeje. V tomto prípade hovorí čínska automobilka o šprinte na stovku za 4,5 sekundy a najvyššom tempe rovných 200 km/h. Elektrické SUV by malo ponúkať dojazd 510 kilometrov, ďalšie parametre sme sa nedozvedeli.

Diskusia  ()

Video

Diskusia