Pred niečo menej ako šiestimi mesiacmi bola predstavená nová generácia modelu Range Rover a už vtedy sme vedeli, že nastane tento moment - malý brat britského prémiového SUV predstavil tretí diel skladačky s výrazne aktualizovaným dizajnom, interiérom nabitým technológiami a luxusom. To všetko sprevádzané mechanickou pohonnou jednotkou, ktorej takmer absolútnou hlavnou postavou bude elektrifikácia.

Range Rover Sport.
Zdroj: Land Rover

Tretia generácia Range Rover Sport meria na dĺžku 4,95 metra, 2,21 metra na šírku a 1,85 metra na výšku, čo znamená, že je dlhší, širší a vyšší a má aj dlhší rázvor. Na rozdiel od predošlej generácie verzie Sport, ktorá je stále v predaji, nebude ponúkať vo vnútri sedemmiestnu verziu.

Platforma, na ktorej je vozidlo usadené, je rovnaká ako pri spomínanom Range Roveri, len má niekoľko špecifických prvkov pre model s prívlastkom Sport. Napríklad po dizajnovej stránke vynikne viac naklonené čelné sklo, sklonená strecha a jemné línie v predných a zadných združených svetlometoch. Aerodynamika má v tomto prepracovaní tiež svoje slovo, koeficient odporu vzduchu sa zlepšil o 15 percent (0,29) aj vďaka zapusteným kľučkám dverí, rámu čelného okna, zadným oknám...

Vo vnútri sa Range Rover Sport naďalej pýši kabínou plnou detailov, s veľkým dôrazom na materiály a povrchové úpravy a predovšetkým s vysokou technologickou vyspelosťou. Palubnej doske dominujú dve digitálne obrazovky, jedna 13,7-palcová pre prístrojové vybavenie a druhá 13,1-palcová so zakriveným okrajom, ktorá sa týči v strede palubnej dosky a ponúka multimediálny systém Pivi Pro. Trendu digitalizácie však neupustili opraty na plné obrátky a tak tu nájdeme aj fyzické ovládacie prvky pre klimatizáciu alebo Terrain Response.

Značka tvrdí, že aby dosiahol Range Rover Sport bezkonkurenčný výkon na ceste aj mimo nech, aplikovali do systému niektoré technologické inovácie. Všetky verzie sú v tomto zmysle vybavené vzduchovým odpružením, teraz prvýkrát s dvojventilovými tlmičmi. Výška vozidla sa môže znížiť o 16 milimetrov alebo zvýšiť na maximálnu hodnotu 135 milimetrov, v závislosti od potrieb jazdy a tiež na základe informácií poskytovaných navigačným systémom eHorizon. Vo voliteľnej výbave nechýbajú ani aktívne tyčky stabilizátora, riadenie štyroch kolies do rýchlosti 50 km/hod a aktívny zadný diferenciál - to sú systémy zahrnuté v balíčku Stormer Handling Pack.

Range Rover Sport.
Zdroj: Land Rover

Benzínová verzia je vybavená vidlicovým osemvlacom s objemom 4,4-litra, pôvodom z BMW, s výkonom 386 kW (525 k). Dieselový rad je založený na mechanike šesťvalca s výkonom 184 kW (250 k) alebo 220 kW (300 k), pričom obe verzie doplňuje 48-voltová mild-hybridná technológia. Najlepšia priemerná spotreba sa odhaduje na 7,4 l/100 km. Čo sa týka plug-in hybridných variantov, s radovým trojlitrovým šesťvalcom dosahujú dva výkony - 323 kW (440 k) alebo 375 kW (510 k), pričom ich dojazd má byť až 113 kilometrov. Značka udáva, že v reálnych podmienkach by mal majiteľ prejsť aspoň 88 kilometrov.