Gordon Murray T.50.

Novinky Prvý záber duchovného nástupcu ikonického McLarenu F1: Na obdiv vystavil revolučný prvok

Foto: Gordon Murray Automotive

13.12. 2019 12:13 Britský konštruktér publikoval pilotnú vizualizáciu dvanásťvalcového kupé, ktorého zadnej časti dominuje elektricky poháňaný ventilátor. Riešenie použité prvýkrát v roku 1978 sa na sériových autách nikdy neobjavilo.

V priebehu tejto dekády McLaren postupne vytvoril bohaté portfólio špičkových športových áut vynikajúcich dizajnom i technikou. Úplne prvému stroju britskej značky určenému na cesty, legende menom F1, sa však statusom žiaden aktuálny produktu nevyrovná. Hlavný konštruktér bývalého najrýchlejšieho sériového auta na svete vzal preto záležitosť do vlastných rúk.

Gordon Murray už začiatkom leta deklaroval, že chystá superšport nadväzujúci na ef-jednotku. Vyrábať ho plánuje pod vlastnou značkou v limitovanom počte 100 kusov. O vozidle nesúcom štítok T.50 prezradil jeho autor vopred viaceré detaily a zverejnil tiež skicu zachytávajúcu jeho vnútornosti. Teraz publikoval jeho pilotnú vizualizáciu.

Prvý záber duchovného nástupcu ikonického McLarenu v nás v prvom momente evokoval Ferrari 488, za čo môžu podobné koncové svetlá tvorené diódovými kruhmi. Karoséria ale obsahuje najmä odkazy na typ F1. Ten pripomínajú delené bočné okná i konštrukcia presklenej strechy, ktorá obsahuje v zadnej časti chrbticu vedúcu kyslík k centrálne uloženému motoru. Jej zakončenie je však celkom iné než v minulosti.

Inšpiráciu legendou prezentuje model T.50 aj svojím dizajnom.
Inšpiráciu legendou prezentuje model T.50 aj svojím dizajnom.
Zdroj: Gordon Murray Automotive

Pripravovaný superšport na počítačovej grafike vystavil na obdiv revolučný prvok, ktorý dominuje zadnej časti. Ide o elektrický poháňaný ventilátor s priemerom 400 mm. Ten bude odsávať vzduch spod rovnej podlahy a vytvárať prítlak, pričom systém má okrem aerodynamických funkcií prispievať aj k chladeniu techniky. Murray takéto riešenie použil už v roku 1978 na monoposte Brabham. Regule ho však rýchlo zakázali a na sériových autách sa nikdy neobjavilo.

Britský konštruktér už vopred prezradil, že srdcom modelu T.50 bude atmosférický dvanásťvalec Cosworth. Ten z objemu 3,9 litra vytiahne výkon zhruba 700 koní. Motor má mať obmedzovač na astronomických 12 100 otáčkach, pričom celé stádo bude posielať na zadné kolesá cez manuálnu prevodovku. V kombinácii s ideálne rozloženou hmotnosťou 980 kg to znie ako poriadna nálož.

Diskusia  ()

Video

Diskusia