Volvo XC40 Recharge.

Novinky Prvý elektromobil Volvo je na svete: Švédske SUV je unikátne vo viacerých smeroch

Foto: Volvo

18.10. 10:32 Novinka s prívlastkom Recharge odnesie batožinu aj pod prednou kapotou, jej infotainment beží na systéme Android a svojím výkonom zatieňuje konkurenciu.

Do prudko rastúceho segmentu elektromobilov vstúpili počas ostatných rokov mnohé značky, viaceré ďalšie to ešte čaká. Volvo má svoju premiéru za sebou. Severská firma predstavila model XC40 Recharge, ktorý je prvým členom rodiny nesúcej toto označenie. Anglický výraz znamenajúci nabíjanie majú v budúcnosti niesť plug-in hybridy i čisto elektrické autá.

Elektrický model XC40 je prvým zástupcom novej línie Recharge.
Elektrický model XC40 je prvým zástupcom novej línie Recharge.
Zdroj: Volvo

Debut nebol žiadnym prekvapením, výrobca ho ohlásil ešte koncom septembra. Pred dvomi týždňami pritom o vozidle prezradil viac. Popri dizajnových detailoch ukázal sekundárny batožinový priestor pod prednou kapotou, ktorý zvyčajne vídame iba v autách postavených na špecifickej architektúre nerátajúcej so spaľovacími motormi. Okrem toho je však švédske SUV unikátne vo viacerých ďalších smeroch.

Ako už automobilka vopred prezradila, dizajn typu XC40 sa pri konverzii pohonu nijak zásadne nemenil. Úpravy sa týkali očakávaných detailov. Namiesto pôvodnej masky chladiča je použitý plný panel zlepšujúci aerodynamiku, kým zadný nárazník prišiel o výfukové koncovky. A to je viac-menej všetko. Detailom je podpis Recharge, ktorý sa nachádza na koncových stĺpikoch. Nájdeme ho aj v rámci štítka na piatych dverách.

Android sa začína rozširovať aj do automobilového sektora.
Android sa začína rozširovať aj do automobilového sektora.
Zdroj: Volvo

Ani v interiéri nedošlo k väčším zásahom, výnimku tvorí digitálny prístrojový panel so špecifickou grafikou. Nevídaným bodom je použitý infotainment. Známy vertikálne orientovaný displej je síce na svojom mieste, no vlastné rozhranie Sensus nahradilo Volvo operačným systémom Android. Ide o jeho úplne prvú aplikáciu v sériovo vyrábanom aute.

Najväčším prekvapením sú technické parametre, ktoré sú ďalším unikátnym bodom modelu XC40 Recharge. Potenciálnych konkurentov totiž trhá v zuboch. Kým väčšina z nich má výkon v rozmedzí 100 až 200 koní, Švéd má omnoho početnejšie stádo. Jeho dva silné elektromotory (každý na jednej náprave) dosahujú dovedna až 300 kW (408 k).

Pre svoj prvý elektromobil udáva výrobca dojazd 400 kilometrov.
Pre svoj prvý elektromobil udáva výrobca dojazd 400 kilometrov.
Zdroj: Volvo

Na chlp identickú porciu dostal aj sedan dcérskej značky Polestar 2, ktorý mal svetovú premiéru koncom februára. Pohon je totiž vo veľkej miere prevzatý. Dokazuje to použitie rovnakej batérie, ktorej kapacita 78 kWh by v prípade SUV mala postačiť na prejdenie 400 kilometrov bez potreby dobíjania. Pomocou rýchlonabíjačky by sa pritom za 40 minút malo doplniť 80%.

Prvý elektromobil Volvo je teda na svete. Cenu svojej novinky zatiaľ severská automobilka neprezradila, jej predaj údajne spustí až v druhej polovici budúceho roka. Zákazníci si teda počkajú. Odmenou im však bude rok „tankovania“ zadarmo, ktoré začne firma na jar ponúkať všetkým klientom s modelmi novej línie Recharge. Pod ňu sa v blízkom čase preradia všetky existujúce plug-in hybridy značky.

Video

Diskusia