Mníchov začiatkom leta predstavil ďalšiu generáciu radu 4, ktorú vlani vo Frankfurte predznamenal koncept. Po ňom zdedila okrem iného vertikálne natiahnuté ľadvinky. Napriek tomu radikálne kupé mnohých pri debute šokovalo a aj pri nedávnom odhalení dvojice M3/M4 sa debaty na sociálnych sieťach venovali takmer výhradne grilu. Ako ale vyzerá novinka naživo?

Maska chladiča je jednoznačne najkomentovanejšou časťou dizajnu.
Maska chladiča je jednoznačne najkomentovanejšou časťou dizajnu.
Zdroj: Marek Pokrývka

Odpoveď na túto otázku sme hľadali na slovenskej premiére, samozrejme, organizovanej za prísnych hygienických podmienok. BMW ako jediné nemuselo mať rúško. Vystavilo tak na obdiv mnohými kritizovaný gril, ktorý má neštandardný tvar i výplň. V našich končinách bude opticky rozdelený evidenčným číslom. V redakcii mu zatiaľ veľmi nefandíme, no môže ísť len o vec zvyku. Odvážny dizajn však na viacerých návštevníkov tuzemského odhalenia pôsobil lepšie než z fotiek.

Odhliadnuc od toľko komentovaných ľadviniek vyzerá rad 4 elegantne a zároveň veľmi dynamicky. Môže za to jeho agresívny diódový pohľad, ale tiež pekná silueta strechy či zaujímavé koncové svetlá. Kupé sme si mohli obzrieť vo verzii M440i xDrive vybavenej ostrejším bodykitom. Navyše mala zopár karbónových detailov a v jej blatníkoch sa krútili kolesá s priemerom 19 palcov a dvojfarebným finišom.

Dočasný vrchol ponuky je vybavený športovejším bodykitom.
Dočasný vrchol ponuky je vybavený športovejším bodykitom.
Zdroj: Marek Pokrývka

Oproti minulosti je štvorka väčšia vo všetkých smeroch, do dĺžky pribudlo až 128 mm na aktuálnych 4 768 mm a rázvor sa natiahol o 41 mm na 2 851 mm. Šírka narástla o 27 mm na 1 852 milimetrov. Bavor je oproti minulosti aj vyšší, ale len o 6 mm. Má teda 1 383 milimetrov. Oproti sedanu radu 3 meria v tomto smere o 57 mm menej, kým rozchodom kolies má navrch 23 mm.