Elektrifikácia zasahuje čoraz viac značiek. Nevyhli sa jej ani tie, ktoré sa z technického hľadiska v značnej miere držia rokmi overených postupov. Patrí medzi ne napríklad Subaru. Táto japonská firma uviedla v prvej polovici roka prvé hybridné modely, nový pohon dostala dvojica XV a Forester. My sme sa s obomi nositeľmi prívlastku e-Boxer zoznámili ešte pred ich európskou premiérou.
Dvojica technicky spriaznených áut teraz prichádza do predaja na našom trhu. Aké ceny za ne zaplatíme na Slovensku a čo za vybavenia budú v ponuke? Odpovede na dôležité otázky prinieslo tuzemské zastúpenie automobilky v týchto dňoch. Neprekvapilo pritom informáciou, že crossover bude lacnejší než SUV. Štartovacou priečkou tesne podlieza 30-tisíc eur.
Subaru XV e-Boxer je o 4 500 eur drahšie než štandardný model s 1,6-litrovým štvorvalcom. Za túto čiastku dostanú zákazníci nielen silnejšiu hybridnú techniku, ale aj lepšie vybavenie. Štandard obsahuje plne diódové svetlá na oboch koncoch, 18-palcové kolesá, vyhrievanie elektricky sklápateľných spätných zrkadiel i predných sedadiel, bezpečnostný systém EyeSight, dvojzónovú klimatizáciu či 8-palcový infotainment s podporou komunikácie cez Apple CarPlay a Android Auto a zadnou kamerou.
Vyššia úroveň Style Navi stojí 31 990 eur, k štandardu pridáva bezkľúčové rozhranie, navigáciu, detekciu vozidiel vzadu, asistenta diaľkových svetiel a automaticky sa stmievajúce spätné zrkadlo. Za necelých 35-tisíc ponúka Subaru na slovenskom trhu verziu Premium. Tá pridáva posuvné strešné okno, elektrické nastavenie sedadla vodiča a kožené čalúnenie, ktoré môže byť čierne alebo čierno-sivé. Jedinou dostupnou opciou je metalický lak stojaci 490 eur.
Forester taktiež neponúka takmer žiadne možnosti prispôsobenia, aj v jeho prípade sa dá sólovo priplácať len za metalízu. S hybridným pohonom štartuje verzia e-Boxer na úrovni 32 990 eur. Tu je teda rozdiel len tri tisícky, keďže v jeho prípade klasické vyhotovenie poháňa dvojliter. SUV nesie v základe prívlastok Pure a má viac-menej rovnakú skladbu vybavenia ako typ XV, s výnimkou 17-palcových kolies.
Rovnako je to v prípade vyššieho stupňa Style stojaceho zhruba 36-tisíc. No ten pridáva aj elektrické veko batožinového priestoru, monitorovanie priestoru vedľa auta a pár ďalších drobností. Najvyšší model Premium sa vyšplhal na 40 990 eur, za čo ponúka okrem kože (čierna/hnedá) či pamäťového sedadla vodiča aj vyhrievanie volantu a zadných sedadiel, navigáciu, 18-palcové ráfiky aj panoramatickú strechu.
Oba modely majú vpredu plochý atmosférický dvojliter, ktorý dosahuje výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 194 Nm. Benzínovú jednotku dopĺňa elektromotor integrovaný do prevodovky CVT. Produkuje skromnejšie hodnoty 12,3 kW (16,7 k) a 65 Nm, jeho prácu napriek tomu v praxi cítiť. Využíva batériu uloženú pod podlahou batožinového priestoru. Celý systém zvýšil hmotnosť áut o 110 kg, pričom oficiálne mal spotrebu paliva znížiť o 11%. Samozrejmosťou je pohon všetkých kolies.