Hyundai má dlhodobo veľmi vysoké tempo čo sa týka uvádzania nových modelov a ich derivátov. Len včera naznačil, čo môžeme čakať od crossoveru Kona N a dnes už pozornosť mieri na inú časť automobilizmu - elektromobilitu. V nej bude čoskoro farby Hyundai hájiť rodina vozidiel s označením Ioniq a jej prvým produkčným členom má byť model Ioniq 5, ktorý vychádza z konceptu "45" uvedeného na jeseň roka 2019. Pôjde o vozidlo, ktoré bude karosériou pripomínať hatchback, no v skutočnosti by malo byť skôr mestským SUV či crossoverom.

Ioniq 5.
Ioniq 5.
Zdroj: Hyundai

Už pár týždňov sa hovorí o tom, aké ponúkne Ioniq parametre. Vďaka omylu rakúskeho zastúpenia automobilky Hyundai, ktoré ešte v decembri nechtiac zverejnilo údajné špecifikácie sériovej verzie, vieme, že novinka by mala disponovať výkonom 230 kW (313 k), ktorý bude čerpať pravdepodobne z dvoch elektromotorov - po jednom na každej náprave. Ioniq 5 teda podľa všetkého bude mať k dispozícii aj pohon všetkých kolies, čo opäť nahráva predpokladu o SUV resp. crossoverovom charaktere automobilu.

Ioniq 5.
Ioniq 5.
Zdroj: Hyundai

Zaujímavý je aj údaj o zrýchlení na z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h). Na túto disciplínu bude vraj Ioniqu stačiť 5,2 sekundy, čo je o pár desatín lepší čas aj v porovnaní s Hyundai i30 N Performance . Pri tomto výkone a dynamiek myslí Ioniq 5 aj na dojazd, ktorý by sa mal pohybovať okolo úrovne 450 km podľa cyklu WLTP. To všetko sú však zatiaľ neoficiálne informácie, ktoré na verejnosť prenikli len nedopatrením. Čo už vieme oficiálne?

Hyundai zverejnil sériu videí, ktoré znázorňujú tri danosti vozidla:

  • budete s ním môcť jazdiť do prírody, čo potvrdzuje teóriu o pohone všetkých kolies;
  • budete s ním aj v prírode môcť používať elektrické spotrebiče vďaka zakomponovanej štandardnej zásuvke;
  • bude mať veľmi zaujímavé svetlá so svetelným podpisom nazvaným "Parametric Pixels", ktoré naznačil už koncept "45".
    Ioniq 5.
    Ioniq 5.
    Zdroj: Hyundai

Jedným z kľúčových faktov, ktoré Hyundai na Ioniqu 5 vyzdvihuje, je jeho platforma. Ako prvé vozidlo Hyundai Motor Group bude stáť na revolučnej platforme E-GMP, aj preto sú naň kladené tak veľké očakávania. Unikátnym znakom novinky bude jej strohý, no pôsobivý dizajn či napríklad predná kapota, ktorá sa v záujme aerodynamiky rozprestiera od jedného lemu blatníka k druhému a tým minimalizuje špáry medzi karosárskymi dielmi. K dobrej aerodynamike by mali prispievať aj digitálne spätné zrkadlá. Hyundai avizuje, že Ioniq bude mať ultrarýchle nabíjanie, najmä medzi 10 - 80 % kapacity batérie. Vtedy vraj v priebehu 5 minút dokáže navýšiť svoj dojazd až o sto kilometrov. Viac by sme sa o tejto novinke mali dozvedieť čoskoro.