Talianska automobilka Lamborghini uvádza na trh nový hybridný superšportový automobil s názvom Revuelto, ktorý je prvým vrcholným elektrifikovaným vozidlom spoločnosti. Vozidlo je vybavené ľahkou lítium-iónovou batériou, ktorá znižuje emisie v porovnaní s predchádzajúcim motorom V12 a zároveň pomáha navýšiť výkon.
Pohonná jednotka s kódovým označením L545 má zdvihový objem 6,5 litra a je najľahším a najvýkonnejším 12-valcovým motorom, aký kedy Lamborghini vyrobilo, s hmotnosťou len 218 kilogramov.
POZRITE SI NOVÉ REVUELTO VO VEĽKEJ GALÉRII, KLIKNITE SEM
Samotná V12 produkuje 607 kW (825 k) pri 9 250 otáčkach za minútu a má špecifický výkon 93 kW (127 k) na liter, čo je najvyššia hodnota v histórii 12-valcových motorov Lamborghini. Spaľovací systém vozidla bol optimalizovaný a výfukový systém bol vylepšený s cieľom znížiť protitlak pri vysokých otáčkach a zvýšiť špecifický výkon. Lamborghini venovalo pozornosť aj zvuku motora, aby zdôraznilo jeho výnimočný tón.
Monofuselage
Revuelto stojí na šasi s označením „Monofuselage“, čo môžeme do slovenčiny voľne preložiť ako „jednoliaty trup“. Tento monokok je vyrobený z viacerých druhov uhlíkových vlákien a kovaných kompozitov. Napríklad predná karbónová konštrukcia zaručuje v prípade potreby dvojnásobnú absorpciu energie v porovnaní s hliníkovým predným rámom modelu Aventador.
Monofuselage je o 10 % ľahší ako podvozok modelu Aventador a má o 25 % vyššiu torznú tuhosť. Už len predný rám je o 20 % ľahší ako jeho predchodca. Pohonné ústrojenstvo modelu Revuelto pozostáva z atmosférického 6,5-litrového motora V12 umiestneného uprostred a troch elektromotorov, z ktorých jeden je integrovaný do dvojspojkovej osemstupňovej prevodovky. Elektromotory dokážu vozidlo poháňať aj v čisto elektrickom režime, čo v porovnaní s Aventadorom Ultimae prináša zníženie emisií CO2 o 30 %.
Lamborghini Revuelto bolo navrhnuté s dôrazom na aerodynamickú účinnosť, ktorá sa zakladá na štyroch pilieroch: účinnosť, synergia medzi komponentmi, integrácia jednotlivých prvkov a dizajn. Kľúčovým prvkom pri dosahovaní optimálnej účinnosti bolo aktívne zadné krídlo vozidla s tromi rôznymi nastaveniami. Nový konštrukčný prístup zvýšil aerodynamický prítlak prednej časti o 33 % a zadnej časti o 74 % v porovnaní s modelom Aventador Ultimae.
Tri elektromotory
Optimalizovaná bola aj schéma chladenia, aby sa zabránilo zhoršeniu výkonu bočných chladičov, pričom žalúzie a rebrá smerujúce von znižujú odpor vzduchu. Kľučky dverí či napríklad aj brzdový systém boli tiež navrhnuté s ohľadom na optimálne prúdenie vzduchu. Strecha poskytuje štrukturálnu podporu karosérie a zároveň smeruje vzduch k zadným prieduchom.
Novinka má pohon všetkých štyroch kolies, pričom zadné poháňa spaľovací motor a predné dva elektromotory. Tretí elektromotor môže poháňať zadné kolesá v závislosti od jazdného režimu a podmienok. Kombinovaný maximálny výkon pohonu je 746 kW (1 015 k). Batéria vozidla je lítium-iónová s kapacitou 3,8 kWh a dá sa dobiť za 30 minút príkonom do 7 kW. Rekuperačné brzdenie v súčinnosti s agregátom dokážu batériu dobiť už za šesť minút.
Lamborghini vyvinulo novú osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku (DCT) pre svoju hybridnú plug-in jednotku, ktorou bude vybavená nová generácia superšportových vozidiel. Kompaktná prevodovka obsahuje dvojitú mokrú spojku a je netradične umiestnená priečne za pozdĺžne uloženým motorom V12, aby zostal priestor pre lítium-iónovú batériu, ktorá napája elektromotory. To je jedinečné technické riešenie aj v rámci segmentu superšportových vozidiel.
Prevodovka DCT je ľahšia a rýchlejšia z hľadiska rýchlosti radenia v porovnaní so sedemstupňovou jednotkou používanou v modelovom rade Huracán a jej priečne usporiadanie vytvorilo viac priestoru v kabíne. Zadný elektromotor slúži ako štartér a generátor a zároveň dodáva energiu predným elektromotorom, čo umožňuje elektrický pohon všetkých štyroch kolies.
Obmedzenie rýchlosti aj na diaľku
Brzdový systém bol prepracovaný, s najnovšou generáciou karbón-keramických bŕzd CCB Plus a 10-piestikovými prednými strmeňmi. Spolu s hybridným systémom boli zavedené tri nové jazdné režimy Recharge, Hybrid a Performance. Trinásť dynamických nastavení modelu Revuelto zvýrazňuje jeho rôzne osobnosti a potenciál v závislosti od situácie a typu cesty, po ktorej jazdí.
Lamborghini Revuelto je vybavené pneumatikami Bridgestone Potenza Sport vyrobenými na zákazku a pneumatikami Bridgestone Blizzak LM005 navrhnutými na zimné použitie. Pneumatiky sú vybavené technológiou run-flat a bezdušovou technológiou, ktorá zabezpečuje výkon pri vysokej rýchlosti, presnosť riadenia a priľnavosť na suchom aj mokrom povrchu.
Vozidlo ponúka nový systém rozhrania človek-stroj (HMI) pozostávajúci z troch displejov a informačno-zábavného systému s personalizovanými a prispôsobiteľnými funkciami. Navigačný systém je prepracovaný a vyvinutý pomocou máp sťahovaných v reálnom čase. Vozidlo je vybavené systémom Amazon Alexa na ovládanie klimatizácie, navigácie, médií a zariadení inteligentnej domácnosti prostredníctvom hlasových povelov. Mobilná aplikácia Lamborghini Unica umožňuje majiteľom sledovať stav vozidla a vykonávať nastavenia vozidla na diaľku vrátane stanovenia maximálnej rýchlosti.