Spotrebitelia pomaly začínajú akceptovať elektrické vozidlá , no zdá sa, že existuje obrovský nedostatok informácií, ktoré sa stále musia naučiť. K tomuto záveru sa dospelo počas podujatia Toyota E-volution, kde spoločnosť odhalila ohromujúce štatistiky ukazujúce, ako málo ľudia vedia o elektrických autách. Konkrétne, v rámci štúdie o povedomí o elektrických vozidlách v roku 2019 bola ľuďom položená neuveriteľne jednoduchá otázka – „Má elektrické vozidlo spaľovací motor?“ Odpoveď je zjavne nie, no až 66 percent opýtaných odpovedalo opačne.

Toyota Prius Hybrid.
Zdroj: Auto Bild

Rovnaká otázka bola položená aj tento rok a výsledky boli opäť rovnaké – 66 percent vodičov stále verí, že elektrické vozidlá využívajú spaľovací motor. Je to prekvapujúce, keďže elektrické vozidlá sa za tie dva roky stali ešte istým trendom. Predchádzajúce štúdie ukázali, že viac ako 70 percent ľudí uvažuje o jeho kúpe v budúcnosti. Bohužiaľ to nie je jediné prekvapivé zistenie štúdie. Keď sa ľudí pýtali „musia sa hybridy nabíjať cez zástrčku?“, až 75 % z nich odpovedalo kladne. To je zjavne nesprávne, pretože hybrid takto nefunguje.

Toyota Prius Hybrid.
Zdroj: Auto Bild

Predstavitelia Toyoty tvrdia, že táto štatistika je veľmi frustrujúca, pretože spoločnosť predstavila hybridný Prius pred viac ako dvoma desaťročiami, a ľudia stále zjavne nechápu. Táto informácia je ešte prekvapivejšia, keď si uvedomíte, že japonský výrobca ponúka rozsiahlu radu hybridov po celej planéte, vrátane už spomínaného Priusu, Avalonu, Corolly, Camry, Highlanderu, RAV4... Aby to „napravila“, Toyota sa snaží vzdelávať spotrebiteľov o elektrifikovaných vozidlách a rozdieloch medzi jednotlivými pohonmi.

Toyota Prius Hybrid.
Zdroj: Auto Bild

V tejto diskusii zohrávajú dôležitú úlohu predajcovia, no automobilka už spustila špecializované vzdelávacie centrum, ktoré zákazníkov učí niektoré základy prostredníctvom vzdelávacích videí. Keďže sa Toyota pripravuje na uvedenie elektrického bZ4X, môžeme od tohto plánu očakávať viac, no faktom zostáva, že väčšina vodičov využíva vozidlo z bodu A do bodu B a o pohon sa nezaujímajú. Aspoň zatiaľ je to tak, pokiaľ majú čerpacie stanice na každom kroku a zatiaľ sa nestretli s problémom dostupnosti nabíjačiek a doby nabíjania elektromobilov.