Aktuálne trendy neobišli ani Mazdu raziacu z hľadiska techniky väčšinou vlastnú cestu. Na jeseň odhalila táto automobilka svoj prvý elektromobil, crossover nesúci označenie MX-30. Už pred jeho premiérou sa skloňovala možnosť nasadenia Wankelovho motora slúžiaceho ako generátor na predĺženie dojazdu. No ako sa ukázalo, nepôjde o jediný spaľovací motor v tomto type.

Aktuálne prišla z Japonska prekvapujúca správa. Dôležitá novinka sa nakoniec bude okrem pôvodne prezentovaného elektrického variantu predávať aj s benzínovým pohonom, pod jej kapotu sa dostane dvojlitrový atmosférický štvorvalec známy z viacerých aktuálnych produktov značky. Ani v tomto prípade nebude chýbať mild-hybridná technológia.

Od elektrickej verzie bude možné zážihovú spoznať podľa označenia.
Od elektrickej verzie bude možné zážihovú spoznať podľa označenia.
Zdroj: Mazda

Presné parametre zatiaľ nepoznáme. Mazda MX-30 s týmito vnútornosťami sa bude vyznačovať symbolom e-Skyactiv-G na piatych dverách, inak pravdepodobne zostane všetko po starom. Rátať možno akurát s odlišnými prístrojmi či funkciami infotainmentu. Keďže batéria elektrickej verzie sa nachádza pod podlahou, jej absencia by priestorové pomery nemala ovplyvniť.

Klasická technika bezpochyby prinesie nižšiu cenu. Slovenský importér si za elektromobil pýta najmenej 33 990 eur, variant vybavený dvojlitrom by mohol stáť výrazne menej. Presná suma zatiaľ známa nie je. No vo finančnej hierarchii asi typ MX-30 zostane vyššie než jeho súrodenec CX-30, ktorý na našom trhu štartuje tesne pod úrovňou 23-tisíc.