Začiatkom tohto mesiaca japonská firma oznámila len pár detailov o prípadnej aktualizácii modelu XV, a hľa, svoj produkt rovno premenovali. Na niektorých trhoch sa už ako Crosstrek predáva. Revitalizovaný model zo sebou prináša niekoľko estetických detailov nielen vo vnútri či zvonka, ale obsahuje aj nový level bezpečnosti.
Prezentácia vynovenej generácie sa uskutočnila v Japonsku, ktorá okrem iného priniesla aj zmenu obchodného názvu. Dôvody sú ale zatiaľ neznáme. Nový Crosstrek sa môže pochváliť vynoveným dizajnom exteriéru s prednou časťou, ktorá zvýrazňuje vysokú polohu kapoty, ostrými lištami masky chladiča a novou optikou s LED technológiou, vďaka ktorej toto SUV vyzerá robustnejšie.
Pri pohľade zboku sa zväčšilo oplastovanie, aby navodilo iný, dynamický pocit, a sprevádzajú ho plastové nárazníky a strešné tyče. Najvybavenejšia verzia prichádza s 18-palcovými kolesami. Všeobecne povedané, zachováva podstatu známeho Subaru XV, no pridáva detaily, ktoré mu dodávajú robustnejší a modernejší vzhľad. Rozmery tohto Subaru v porovnaní so súčasnou generáciou narástli, teraz meria 4 480 mm (+15 mm) na dĺžku, 1 800 mm na šírku, 1 580 mm na výšku (+ 35 mm) a rázvor má 2 670 mm (+ 5 mm).
Vo vnútri Crosstreku nájdeme veľký 11,6-palcový dotykový displej, ale vo vertikálnom usporiadaní na vykonávanie všetkých funkcií infotainmentu. Tento systém umožňuje prístup k rôznym online digitálnym službám. Sedadlá sú prepracované, navyše bola zmenená montážna štruktúra sedadla – inžinieri dbali na ergonómiu a pohodlie. K tomu sa pridalo zlepšenie zvukovej izolácie, ktoré sľubuje lepší pocit z interiéru.
Toto Subaru Crosstrek si zachováva platformu SGP, no zo strany značky upozorňujú, že dostalo určité úpravy s cieľom zlepšiť dynamické správanie a lepší jazdný komfort. O otázkach motorizácie nezachádzali do väčších detailov, upozornili len na to, že ponesie klasický 2,0-litrový motor e-Boxer, ktorý pôsobí v kombinácii s malým elektromotorom. Došlo aj k zlepšeniu v znižovaní vibrácií a hluu z motorového priestoru. Tento motor bude spojený s CVT prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4x4.
Pokiaľ ide o bezpečnosť, pre Subaru je charakteristické, že majú vysoký štandard a teraz pridávajú digitálny monitor s viacerými pohľadmi, ktorý pozostáva z použitia kompozitných obrazov zo štyroch samostatných kamier na vytvorenie 360-stupňového 3D pohľadu nadol, čím sa zlepšuje viditeľnosť pre všetky uhly vozidla.
Okrem toho je jednou z noviniek zabudovanie širokouhlej mono kamery, ktorá umožňuje rozpoznávanie motocyklov a chodcov, tento systém dokáže spustiť predkolízne brzdenie v ešte širšom spektre situácií. Tento model bude k dispozícii na predaj koncom roka v Japonsku, takže sa očakáva, že v podobných termínoch sa objaví aj na ďalších trhoch.