Ferrari Portofino

Novinky Ferrari Portofino: Nová vstupná brána

Foto: Ferrari

24.8. 2017 13:21 Rolu štartovacieho produktu Maranella bude zastávať kabriolet, ktorý má veľa spoločného s predchodcom. Nejde však o žiaden facelift.

V dnešnej digitálnej dobe sa málokedy podarí utajiť vývoj automobilu, valnej väčšine premiér predchádzajú úniky informácií či rôznych obrázkov. Skutočné prekvapenia sú veľkou výnimkou. O jedno sa aktuálne postaralo Ferrari, ktoré bez akéhokoľvek predchádzajúceho avíza predstavilo kabriolet Portofino. V najbližších rokoch bude zastávať pozíciu štartovacieho produktu značky.

Ferrari Portofino je čerstvým nástupcom modelu California T
Ferrari Portofino je čerstvým nástupcom modelu California T
Zdroj: Ferrari

Novinka nahradí v tejto roli model California T, s ktorým má veľa spoločného. Je to evidentné na prvý pohľad. Nejde však o žiaden facelift, Portofino vzniklo kompletne od podlahy na ľahšom hliníkovom šasi. V porovnaní s predchodcom má dynamickejšie a bezpochyby tiež atraktívnejšie tvary. Dizajn ide jasne v stopách väčšieho kupé 812 Superfast. Okrem mohutnej „papule“ zaujme zahnutými svetlometmi lemovanými malými otvormi, zárezmi za prednými blatníkmi či opticky širším zadkom.

Rovnako ako dosluhujúca California T má čerstvo predstavený kabriolet pevnú skladaciu strechu. Tá lepšie nadväzuje na tvary zadnej časti, vďaka čomu pôsobí v uzatvorenom stave celok podstatne elegantnejšie. Vo vnútri nájdeme kokpit s konfiguráciou 2+2, ktorý ide taktiež v stopách spomínanej osemstodvanástky. Okrem základnej architektúru palubnej dosky z nej novinka prevzala aj kompletný volant, prístrojový panel či multimediálny systém s 10,2-palcovým displejom.

Viacero interiérových komponentov pochádza z väčšieho kupé
Viacero interiérových komponentov pochádza z väčšieho kupé
Zdroj: Ferrari

Priamym dedičstvom od predchodcu je pohonná jednotka. Naďalej ide o 3,9-litrový osemvalec s dvomi turbodúchadlami, ktorý však prešiel množstvom zmien. Okrem štandardných úprav sacieho potrubia a výfuku konštruktéri modifikovali aj piesty či ojnice. Maximálny výkon následkom toho stúpol z 412 kW (560 k) na 441 kW (600 k), krútiaci moment sa jemne zvýšil na 760 Nm. Portofino vďaka tomu zrýchli na stovku za 3,5 sekundy a presiahne tempo 320 km/h.

Osemvalcový motor je teda silnejší než doposiaľ, no zachoval si papierovú kombinovanú spotrebu 10,5 l/100 km. Naďalej spolupracuje so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Poháňaná náprava však využíva tretiu generáciu elektronicky riadeného diferenciálu, kabriolet je okrem toho vybavený magneticky ovládanými tlmičmi a elektrickým posilňovačom riadenia.

Skladacia strecha lepšie nadväzuje na tvary zadnej časti
Skladacia strecha lepšie nadväzuje na tvary zadnej časti
Zdroj: Ferrari

Ferrari Portofino bude mať živú premiéru na frankfurtskom autosalóne. Zatiaľ nie je jasné, či sa verejnosť počas odhalenia dozvie aj cenu športového kabrioletu. Z finančného hľadiska sa by sa nemal výrazne vzdialiť od svojho predchodcu. California T sa v európskych končinách predáva od približne 175-tisíc a nová vstupná brána do Maranella na tom pravdepodobne bude podobne.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia