Renault TreZor

Novinky Renault v Paríži otvoril exkluzívny TreZor

Foto: Renault

30.9. 2016 15:21 Elektrické kupé má karosériu z uhlíkových vlákien, atraktívny dizajn a pohon z vychádzajúci z techniky monopostu Formula E.

V ostatných rokoch vytvoril Renault viacero dychberúcich konceptov, do pamäti sa zapísal najmä DeZir. Naň teraz automobilka voľne nadviazala. Francúzsky výrobca predstavil vozidlo s úsmevným názvom TreZor, ktoré môžeme smelo zaradiť k hviezdam parížskej výstavy. Jeho vzhľad má naznačiť ďalšie dizajnové smerovanie značky. Bohužiaľ, o nejakej sériovej verzii netreba ani snívať.

K hviezdam parížskej výstavy môžeme zaradiť Renault TreZor
K hviezdam parížskej výstavy môžeme zaradiť Renault TreZor
Zdroj: autor

Renault TreZor je kupé, ktoré by si na prvý pohľad zaslúžilo označenie superšport. V skutočnosti však ide o čistokrvný elektromobil. Vozidlo má poriadne dlhú, nízku a širokú karosériu vyrobenú z uhlíkových vlákien. Tie umožnili hmotnosť udržať na úrovni 1 600 kilogramov.

Veľká časť povrchových panelov auta má šesťuholníkovú štruktúru, ktorá je na kapote čiastočne otvárateľná a vie vytvoriť nasávacie otvory. Okrem toho sú línie vozidla pomerne jednoduché. Z jednoliatych plôch vystupujú úzke diódové svetlomety s charakteristickým tvarom písmena C, ktorým vzadu sekundujú LED pásiky koncových svetiel. Dôležitou súčasťou dizajnu sú výrazné blatníky vyplnené obrovskými kolesami. Výsledkom je atraktívny vzhľad, ktorý na výstav vzbudzoval úžas.

Francúzsky elektromobil má dlhú, nízku a širokú karosériu
Francúzsky elektromobil má dlhú, nízku a širokú karosériu
Zdroj: Renault

Komické označenie evokujúce v slovenčine bezpečnostnú schránku v tomto prípade nie je celkom mimo. Bežnými spôsobmi sa totiž dovnútra konceptu nedostanete, TreZor nemá žiadne dvere. Jeho karoséria je takmer jednoliata. Keď ho Renault v Paríži po prvýkrát otvoril, publikum zostalo prekvapené. Nahor totiž šla strecha, kompletné presklenie kabíny i predná kapota s blatníkmi.

Kokpit francúzskeho elektromobilu je výrazne rozdelený na časť pre vodiča a spolujazdca, pričom sedadlá sú integrované do čalúnenia vnútorných priestorov. Výnimkou sú len opierky hlavy nesené samostatnou konštrukciou. Interiér je takmer kompletne potiahnutý červenou kožou a textilom, výnimkou je čierny volant a zhluk displejov posadených do rovnako sfarbených konzol.

Interiér je výrazne rozdelený na časť pre vodiča a spolujazdca
Interiér je výrazne rozdelený na časť pre vodiča a spolujazdca
Zdroj: Renault

Pohon konceptu zabezpečuje elektrina, čo chcela automobilka vyjadriť písmenom Z odkazujúcim na nulové lokálne emisie. Podľa jej vyjadrenia vychádza z techniky z monopostov Formula E. TreZor ženie vpred elektrický systém s výkonom 257 kW (350 k) a krútiacim momentom 380 Nm, ktorý ho mal rozbehnúť na stovku za menej než štyri sekundy. O dojazde Renault nehovorí.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia