Hyundai i30 N Line.

Novinky Prekliatie či požehnanie? Hyundai v tajnosti pripravil veľkú novinku pre ostré modely N

Foto: Hyundai

15.4. 12:25 Jedno z najväčších automobilových prekvapení ostatných rokov, divízia N automobilky Hyundai, uvádza samočinnú prevodovku.

Hyundaiu sa podaril husársky kúsok. Z automobilky, ktorá bola vnímaná ako masový výrobca automobilov, sa pomaly stáva imidžový producent s puncom štýlu a charizmy. Značku pomáhajú posúvať vpred viaceré úspešné typy vrátane SUV, no na pozadia telefónov či počítačov automobilových nadšencov sa dostáva iným spôsobom. Cez svoju divíziu s prívlastkom "N". Športovo orientová časť automobilky sa aj na našom trhu postarala o slušné haló, jej hot-hatch i30 N spôsobil revolúciu v tradične európskom segmente a do veľkej miery si ho privlastnil. A to všetko zvládol s jednou "nevýhodou".

 Športové hatchbacky, či v prípade Hyundai aj Fastback, síce disponujú poriadnou dávkou dynamiky, no naďalej má ísť aj o autá určené do bežnej premávky, na denno-denné jazdenie. To už si v dnešnej dobe, keď v mestách bežne stojíme v kolónach, žiada aj prítomnosť samočinnej prevodovky. Ostré modely Hyundai si viete kúpiť iba s manuálom, to by sa však čoskoro mohlo zmeniť.

Na svojom instagrame zverejnila športová divízia kórejskej automobilky malý teaser na to, čo príde už čoskoro. Model Veloster, ktorý je dostupný v USA, má dostať samočinnú prevodovku. Pôjde o osemstupňovú dvojspojkovú skriňu s mokrými spojkami. V praxi to znamená, že spojky prevodovky budú chladené olejom, čo zaručí väčšiu mechanickú odolnosť. Takýto typ radiacej sústavy lepšie zvláda hrubé zaobchádzanie a neustále radenie pod plnou záťažou. Zdá sa teda, že čakanie na "automat" sa oplatilo, Hyundai svoje športové modely nepodceňuje ani v tomto ohľade a dá sa očakávať, že osemstupňové DCT sa stane plnohodnotným partnerom obľúbeného manuálu. Všetko by mohol vylepšiť aj tajuplný "N Grin Shift" mód, ktorý naznačuje ďalšie video.

Z pohľadu jazdných vlastností bude prítomnosť dvojspojky pre mnohých prekliatím i požehnaním zároveň. Hardcore fanúšikovia značky budú možno i naďalej siahať po manuáli, vďaka ktorému dokážu auto kontrolovať bezprostrednejšie. Samočinná prevodovka však zasa umožní vyžitie i menej skúseným vodičom, zároveň si bude dobre rozumieť s pokročilými technológiami, ktorými N-ko disponuje. Nejde o overené informácie, dá sa však očakávať, že samočinná prevodovka v prípade i30 N do ponuky pribudne spolu s nástupom faceliftovanej verzie vozidla. A čo na túto zmenu hovoríte vy? Preferovali by ste tu DCT, alebo skôr manuál?

Video

Diskusia