Ford, ktorý má v segmente pick-upov dlhoročné skúsenosti, uviedol na trh novú generáciu Rangeru s oveľa robustnejším vzhľadom, inšpirovaným úspešným modelom F-150. Prednej časti teda dominuje veľká mriežka chladiča, ktorá je spojená s nárazníkom pomocou rámu v tvare X a kovovým prelisom v strede. „Ranger pokračuje v postupnom raste úspechu v Európe s predajným rekordom, “ povedal Hans Schep, generálny riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Ford of Europe, po dosiahnutí doterajšieho predajného rekordu v tomto roku so 45 539 kusmi a 39,9 % trhovým podielom.
LED svetlá sú teraz v tvare C, zatiaľ čo sa do obcoh strán nárazníka integrovali hmlové svetlomety. Kapota je dosť vysoko a má niekoľko výrazných línií, ktoré je dodávajú na svalnatosti. Vizuálnu šírku tiež pomáhajú zväčšiť predné blatníky s podbehmi kolies, ktoré majú plastovú ochranu a vzadu špecifický výlisok. Pozdĺžne strešné lyžiny a dve jemné línie na dverách zdôrazňujú všestranný charakter, zatiaľ čo kovové stúpačky nám pripomínajú jeho off-roadovú stránku. Zozadu lemujú nákladnú plochu nové priečky s dverami batožinového priestoru, ktoré dostali logo Fordu a označenie Ranger vyryté v spodnej časti.
LED svetlá lemujú dvere batožinového priestoru na každej strane a celok dopĺňa robustný kovový zadný nárazník. Pod karosériou je vylepšený podvozok, ktorý má o 50 mm dlhší rázvor a o 50 mm širší rozchod ako predchádzajúci Ranger. Hydraulicky tvarovaný predný rám vytvára väčší priestor na rozpätie pre novú motorizáciu a zároveň pomáha pripraviť vozidlo na iné pohonné technológie. Ďalšími zaujímavosťami na vonkajšej strane je plastové obloženie, ktoré pomáha chrániť nákladný box. Existuje niekoľko kotviacich bodov pre náklad a rôzne kryty, ktoré umožňujú priehradku skryť pred neduhami počasia.
Okrem toho ponúka špecifický systém osvetlenia boxu a doplnkový systém na vytvorenie 360-stupňového osvetlenia okolo pick-upu. Okrem toho nový Ranger obsahuje systém riadenia nákladu navrhnutý s prepážkami na umiestnenie predmetov rôznych veľkostí, zatiaľ čo zadné dvere boli navrhnuté tak, aby fungovali ako mobilný pracovný stôl s integrovaným pravítkom a úchytmi na meranie, uchopenie a rezanie stavebných materiálov.
Vo vnútri Rangeru nájdete veľkú 10,1 alebo 12-palcovú dotykovú obrazovku umiestnenú na stredovom paneli. Obsahuje najnovšiu generáciu informačno-zábavného systému Ford SYNC 4 a továrensky integrovaný modem FordPass Connect, ktorý ponúka rôzne riešenia konektivity. Tradičné ovládacie prvky jazdných režimov boli presunuté na palubnú dosku a stredovú konzolu na vlastný vyhradený displej v systéme SYNC 4. Cez displej je možné okrem iného sledovať uhly riadenia a náklonu a nakláňanie vozidla.
Obrazovka je prepojená aj s 360-stupňovou kamerou, ktorá uľahčuje parkovacie manévre alebo navigáciu v náročnom teréne. A konečne, systém vonkajšieho zónového osvetlenia možno ovládať cez obrazovku, čo vám umožní pracovať alebo kempovať aj v noci. Systém je pripravený v budúcnosti prijímať bezdrôtové aktualizácie. Interiér nového Rangeru čerpá z iných modelov tejto značky. Máme tu štvorramenný volant s fyzickými ovládacími prvkami na prístrojovom paneli, ktorý môže byť voliteľne digitálny.
Centrálna dotyková obrazovka je vo vertikálnom usporiadaní, nad ovládačmi klimatizácie, bezdrôtovým nabíjacím bodom, držiakmi na poháre a radiacou pákou. Nakoniec Ford navrhol úložný systém na uskladnenie ostatných predmetov, a to ako v stredovej konzole, tak aj na bokoch dverí. Palubná doska v hornej časti ukrýva odkladaciu schránku a pod a za zadnými sedadlami sú úložné priestory.
Na mechanickej úrovni je veľkou novinkou príchod 3,0-litrového turbodieselového motora V6 vyvinutého špeciálne pre tento model. Agregát bude dostupný od uvedenia na trh, ale spoločnosť nezachádza do detailov, pokiaľ ide o konkrétny výkon. Tým však paleta motorov nekončí. Nová generáciabude mať na výber aj 2,0-litrové radové naftové motory. Tie so samostatným turbom sú zamerané na profesionálnych zákazníkov a flotily úžitkových vozidiel, zatiaľ čo twin-turbá sú zamerané na zákazníkov, ktorí si žiadajú väčší výkon. Žiadne ďalšie podrobnosti nepoznáme.
Vieme, že kupujúci si budú môcť vybrať medzi dvoma systémami pohonu 4x4 : elektronickým systémom radenia za behu alebo novým systémom trvalého pohonu všetkých štyroch kolies. Zákazníci v Európe, ktorí dostanú nový Ranger až začiatkom roka 2023, si budú môcť prispôsobiť pick-up Ford od uvedenia na trh s radom viac ako 150 plne továrensky schválených doplnkami pre dobrodružstvo, mesto a prácu. Ďalšie podrobnosti o výbave, úrovniach výbavy, dostupných motoroch a cenách budú oznámené s blížiacim sa začiatkom fázy komercializácie, ktorá je naplánovaná na koniec budúceho roka.