Porsche 718 Boxster GTS 4.0.

Novinky Porsche ukazuje downsizingu vztýčený prostredník: Do modelového radu 718 uvádza verzie GTS 4.0

Foto: Porsche

18.1. 10:00 Doterajší štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra a maximom 269 kW (365 k) vymenili Nemci za podstatne väčší šesťvalec s výkonom 400 konských síl. Kombinovať ho plánujú výhradne s manuálnou prevodovkou.

Počas predchádzajúcej dekády zachvátil veľkú časť sveta štyroch kolies proces zmenšovania zdvihového objemu motorov a jeho suplovania prepĺňaním. Fenoménu sa nevyhli ani prestížne značky. Porsche urobilo v tomto smere viacero krokov, okrem iného nasadilo do modelového radu 718 štvorvalce. V tomto prípade ale teraz situáciu mení sčasti naspäť.

Do palety tvorenej dvojicou Boxster a Cayman uvádza Zuffenhausen verzie GTS 4.0 priamo nahrádzajúce kúsky bez číselného označenia. To špecifikuje zdvihový objem pohonnej jednotky, čo už dávno nie je samozrejmosť. Doterajší štvorvalcový boxer s objemom 2,5 litra a maximom 269 kW (365 k) teda Nemci vymenili za podstatne väčší šesťvalec.

Štvorvalec s objemom 2,5 litra nahradil štvorlitrový šesťvalcový motor.
Štvorvalec s objemom 2,5 litra nahradil štvorlitrový šesťvalcový motor.
Zdroj: Porsche

Porsche ukazuje downsizingu vztýčený prostredník a gé-té-eskám nadeľuje štvorlitrový agregát známy zo špičkových variantov Spyder/GT4. V tomto prípade má o niečo slabšie naladenie. Jeho výkon vrcholí hodnotou 294 kW (400 k) a krútiaci moment dosahuje špičku 420 Nm. Sila putuje na zadné kolesá cez šesťstupňový manuál. Ide prekvapujúco o jedinú možnosť, prevodovka PDK nie je dostupná ani za príplatok.

Posilnenie motora zlepšilo dynamické parametre oboch áut. Najvyššie tempo sa posunulo z 290 na 293 km/h a čas potrebný na zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa skrátil o jednu desatinu na 4,5 sekundy. Aj keď to stále nestačí na 4,3-sekundový interval udávaný pre starší model vybavený dvojspojkou. Štvorlitrové modely však evidentne mieria najmä na puristov, ktorým môžu byť dve desatinky ukradnuté. Podstatne viac ocenia fanúšikova iste zvukovú kulisu objemnejšieho srdca.

Nové modely budú dostupné výhradne s manuálnou prevodovkou.
Nové modely budú dostupné výhradne s manuálnou prevodovkou.
Zdroj: Porsche

Okrem pohonnej jednotky sa dvojica príbuzných modelov prakticky nezmenila. Navonok možno posilnené Porsche spoznať podľa nápisu GTS 4.0 na predných dverách, jednej horizontálnej lamely v bočných vstupoch vzduchu namiesto dvoch a upraveného difúzora, ktorý už nemá centrálne umiestnený pár výfukových koncoviek. Tie sú od seba vzdialené.

Oproti minulosti sú tu aj o niečo silnejšie brzdy, ktoré majú vpredu 350-milimetrové kotúče a šesťpiestikové strmene. Na zadnej osi sú použité kúsky s priemerom 330 mm. Za príplatok je v ponuke karbónovo-keramická sada, nechýba balík Sport Chrono a plejáda opcií rôzneho druhu vplývajúcich na predajnú cenu.

Na domácom trhu sa už obe upravené Porsche začínajú predávať.
Na domácom trhu sa už obe upravené Porsche začínajú predávať.
Zdroj: Porsche

Pri virtuálnej premiére výkonnejších modelov 718 automobilka rovno zverejnila ich ceny platné pre domáci trh. Porsche 718 Cayman GTS 4.0 má v Nemecku stáť najmenej 81 926 eur, otvorený brat Boxster štartuje v rovnakej forme na úrovni takmer 84-tisíc. Čiastky týkajúce sa slovenských zákazníkov zatiaľ nepoznáme.

Video

Diskusia