Nemeckí zákazníci zaplatia za takéto kupé najmenej 104 655 eur, kabriolet je so základnou cenou oblizujúcou úroveň 119-tisíc eur výrazne drahší.

Novinky Porsche rozširuje rodinu 911: Pribúdajú do nej najlacnejšie modely

Foto: Porsche

31.7. 8:35 V prípade základných variantov je plochý šesťvalec naladený na výkon 385 koní. Kupé vybavené balíkom Sport Chrono zrýchli na stovku za rovné štyri sekundy a dosiahne maximálne tempo 293 km/h. Kabriolet je o niečo pomalší.

Napriek športovému charakteru a nie práve nízkym cenám sa Porsche 911 môže z hľadiska počtu jednotlivých verzií rovnať s autami predávanými v mnohonásobne väčších množstvách. Počtom vyhotovení nejedno z nich aj prekonáva. Pri aktuálnej generácii označenej kódom 992 to s veľkou pravdepodobnosťou nebude inak, pričom jej portfólio sa bude opäť zväčšovať postupne.

Zuffenhausen aktuálne rozširuje rodinu deväťstojedenástky. Pribúdajú do nej najlacnejšie modely, ktoré majú prívlastok Carrera bez písmena S. Základný variant prichádza naraz ako kupé i kabriolet. Pod kapotou dvojice sa nachádza známy dvakrát prepĺňaný boxer s objemom tri litre, no tentokrát dosahuje výkon „iba“ 283 kW (385 k) a krútiaci moment 450 Nm.

Nemeckí zákazníci zaplatia za takéto kupé najmenej 104 655 eur, kabriolet je so základnou cenou oblizujúcou úroveň 119-tisíc eur výrazne drahší.
Nemeckí zákazníci zaplatia za takéto kupé najmenej 104 655 eur, kabriolet je so základnou cenou oblizujúcou úroveň 119-tisíc eur výrazne drahší.
Zdroj: Porsche

Oproti pilotnej verzii súčasného Porsche 911 je teda novinka slabšia o celých 65 koní, no svojho predchodcu prekonáva o 15 plnokrvníkov. Víťazí tiež údajom zrýchlenia. Carrera Coupé dosiahne v priebehu 4,2 sekundy stovečku, pri voľbe balíka Sport Chrono to trvá presne štyri. Najvyššia rýchlosť je 293 km/h. Otvorený model dosiahne maximálne 291 km/h, pričom na zvládnutie akcelerácie 0-100 km/h potrebuje o dve desatiny viac.

Okrem označenia na zadnej kapote sa tieto verzie navonok takmer nezmenili. Štandardne disponujú o niečo menšími kolesami, vpredu majú priemer 19 palcov a na poháňanej zadnej osi sú osadené dvadsiatky. Obe nápravy využívajú brzdy s 330-milimetrovými kotúčmi a štvorpiestikovými brzdičmi. Z hľadiska vybavenia nedošlo k žiadnym zásadným zmenám.

Najlacnejšie verzie deväťstojedenástky prichádzajú s pohonom zadných kolies, no časom sa dočkáme aj verzií Carrera 4.
Najlacnejšie verzie deväťstojedenástky prichádzajú s pohonom zadných kolies, no časom sa dočkáme aj verzií Carrera 4.
Zdroj: Porsche

Uvedenie slabších variantov stlačilo základnú cenu Porsche 911 smerom nadol. Automobilka už na ne aktuálne prijíma objednávky, pričom na domácom trhu si pýta za kupé najmenej 104 655 eur. Štartovacia priečka je 118 935 eur v prípade kabrioletu. Nemecký výrobca už teraz upozorňuje, že tieto autá prinesie do predaja aj s pohonom všetkých kolies.

Video

Diskusia