Hlavne z estetického hľadiska, pretože čo sa týka technických vlastností a výkonu, hrá táto 911 Sport Classic v úplne inej lige. Porsche s týmto modelom zhodilo závoj z ďalšieho modelu zo ságy Porsche Heritage (dedičstvo), ktorá sa začala v roku 2009 s 997 a pokračovala v roku 2020 s Targou 4S Heritage Edition na tému 50. a 60. rokov. Tentokrát sa posúvame v časovej línii o niečo vyššie.

Porsche 911 Sport Classic (992)
Zdroj: Porsche

Pri tejto špeciálnej edícii Porsche prechádza od jednej inšpirácie k druhej, v tomto prípade z 356 na Carreru RS z roku 1972, mimochodom jedno z najlegendárnejších Porsche 911 v histórii. Pozorní fanúšik si určite všimne drobné pripomienky na éru minulosti, ako je napríklad slávne pevné zadné krídlo v štýle kačacieho chvosta alebo disky s dizajnom podobným slávnemu Fuchsovi. Nanešťastie pre tých, ktorí si mysleli, že by si kačací chvost mohli vybrať ako jednu z možností aj pre iné modely, Porsche oznámilo, že tento prvok zostáva exkluzivitou pre 911 Sport Classic.

A nie je to len otázka komerčného výberu, na tejto 911 prispieva k vyváženiu z hľadiska aerodynamiky, pretože ide ruka v ruke s predným nárazníkom so špecifickou lištou, ktoré navzájom poskytujú autu potrebný prítlak. Je nám teda jasné, že konfigurácia tejto trochu špeciálnej 911 nie je rovnako použiteľná pre model Carrera alebo GTS.

Porsche 911 Sport Classic (992)
Zdroj: Porsche

V kabíne nájdeme kožené čalúnenie v dvojfarebnom prevedení čierna-koňaková, ktorá ladí s metalickou farbou exteriéru Sport Grey. Tí šťastnejší zákazníci tiež dostanú k autu špeciálne hodinky vytvorené spoločnosťou Porsche Design, ktoré ladia k ich štvornohému miláčikovi. Najmä remienok, ktorý je vyrobený z tej istej kože ako sedadlá.

A aby spoločnosť vyrobila 911 Sport Classic skutočne na očakávanej úrovni, vzali to pravdepodobne najlepšie, čo výrobca v súčasnosti ponúka, s výnimkou objemných atmosférických motorov, ktoré by sa nehodili k duši celého auta. Základňou sa stala 911 Turbo, čo vysvetľuje široké boky, ale s veľmi špecifickými vlastnosťami. Namiesto prevodovky PDK tu nájdeme sedemstupňovú manuálnu prevodovku. A aby sa Porsche nemuselo vzdať plochého šesťvalca, upravilo jeho výkon aj krútiaci moment smerom nadol - teraz má 404 kW (550 k) a 600 Nm oproti pôvodným 426 kW (580 k) a 750 Nm.

Tým sa ale zábava nekončí, pretože na rozdiel od verzie Turbo prichádza táto 911 Sport Classic s pohonom zadku, takže máte skvelý zoznam ingrediencií pre každého puristu - manuálna prevodovka, veľký motor a pohon zadných kolies. Keďže Porsche je dlhé roky verné svojmu zvyku ponúkať exkluzívne modely v limitovaných sériách, táto 911 nie je žiadnou výnimkou. Vyrobia iba 1 250 exemplárov a jeden sa bude predávať za približne 272 000 eur, čo je o 80 000 eur viac ako klasické Turbo a približne o 50 000 eur viac ako stojí verzia Turbo S. Enormné náklady sa dajú vysvetliť trochu zvláštnym vývojom a veľmi obmedzenou produkciou.