Hlavne z estetického hľadiska, pretože čo sa týka technických vlastností a výkonu, hrá táto 911 Sport Classic v úplne inej lige. Porsche s týmto modelom zhodilo závoj z ďalšieho modelu zo ságy Porsche Heritage (dedičstvo), ktorá sa začala v roku 2009 s 997 a pokračovala v roku 2020 s Targou 4S Heritage Edition na tému 50. a 60. rokov. Tentokrát sa posúvame v časovej línii o niečo vyššie.
Pri tejto špeciálnej edícii Porsche prechádza od jednej inšpirácie k druhej, v tomto prípade z 356 na Carreru RS z roku 1972, mimochodom jedno z najlegendárnejších Porsche 911 v histórii. Pozorní fanúšik si určite všimne drobné pripomienky na éru minulosti, ako je napríklad slávne pevné zadné krídlo v štýle kačacieho chvosta alebo disky s dizajnom podobným slávnemu Fuchsovi. Nanešťastie pre tých, ktorí si mysleli, že by si kačací chvost mohli vybrať ako jednu z možností aj pre iné modely, Porsche oznámilo, že tento prvok zostáva exkluzivitou pre 911 Sport Classic.
A nie je to len otázka komerčného výberu, na tejto 911 prispieva k vyváženiu z hľadiska aerodynamiky, pretože ide ruka v ruke s predným nárazníkom so špecifickou lištou, ktoré navzájom poskytujú autu potrebný prítlak. Je nám teda jasné, že konfigurácia tejto trochu špeciálnej 911 nie je rovnako použiteľná pre model Carrera alebo GTS.
V kabíne nájdeme kožené čalúnenie v dvojfarebnom prevedení čierna-koňaková, ktorá ladí s metalickou farbou exteriéru Sport Grey. Tí šťastnejší zákazníci tiež dostanú k autu špeciálne hodinky vytvorené spoločnosťou Porsche Design, ktoré ladia k ich štvornohému miláčikovi. Najmä remienok, ktorý je vyrobený z tej istej kože ako sedadlá.
A aby spoločnosť vyrobila 911 Sport Classic skutočne na očakávanej úrovni, vzali to pravdepodobne najlepšie, čo výrobca v súčasnosti ponúka, s výnimkou objemných atmosférických motorov, ktoré by sa nehodili k duši celého auta. Základňou sa stala 911 Turbo, čo vysvetľuje široké boky, ale s veľmi špecifickými vlastnosťami. Namiesto prevodovky PDK tu nájdeme sedemstupňovú manuálnu prevodovku. A aby sa Porsche nemuselo vzdať plochého šesťvalca, upravilo jeho výkon aj krútiaci moment smerom nadol - teraz má 404 kW (550 k) a 600 Nm oproti pôvodným 426 kW (580 k) a 750 Nm.
Tým sa ale zábava nekončí, pretože na rozdiel od verzie Turbo prichádza táto 911 Sport Classic s pohonom zadku, takže máte skvelý zoznam ingrediencií pre každého puristu - manuálna prevodovka, veľký motor a pohon zadných kolies. Keďže Porsche je dlhé roky verné svojmu zvyku ponúkať exkluzívne modely v limitovaných sériách, táto 911 nie je žiadnou výnimkou. Vyrobia iba 1 250 exemplárov a jeden sa bude predávať za približne 272 000 eur, čo je o 80 000 eur viac ako klasické Turbo a približne o 50 000 eur viac ako stojí verzia Turbo S. Enormné náklady sa dajú vysvetliť trochu zvláštnym vývojom a veľmi obmedzenou produkciou.