V týchto dňoch uplynú dva roky od premiéry aktuálnej generácie Porsche 911. Tradične široká rodina najnovšej evolúcie ikonického športového automobilu sa počas toho utešene rozrástla, pričom všetky verzie debutovali s prepĺňanými motormi. Pri nabrúsenom vyhotovení GT3 sa hovorilo o vynechaní turba. Automobilka aktuálne mnohých fanúšikov potešila, keďže klebety definitívne potvrdila.

Zuffenhausen nechal verejnosť obzrieť si pripravovanú novinku na prvých fotografiách, ktoré zachytávajú prototyp s ľahkým maskovaním. To veľmi neskrýva tvary nárazníkov, špecifickej prednej kapoty či centrálne umiestnenej dvojice výfukových koncoviek. Najmä však nedokáže zamaskovať zhora uchytené prítlačné krídlo evokujúce motoršport.

Nová verzia deväťstojedenástky vynikne tvarom prítlačného krídla.
Nová verzia deväťstojedenástky vynikne tvarom prítlačného krídla.
Zdroj: Porsche

Na záberoch môžeme vidieť nielen krivky karosérie, ale tiež interiér. V ňom vyniká hlavica mechanickej prevodovky. Porsche 911 GT3 si teda ponechá manuál, ktorý sa vrátil do ponuky pri facelifte predchodcu. Taktiež bude mať opäť atmosférický boxer. Na pohon má slúžiť evolúcia štvorlitrového šesťvalca, aktuálne sa skloňuje výkon 375 kW (510 k). Motor by mal byť schopný točiť až do 9-tisíc otáčok.

Oproti doterajšej verzii teda nová gé-té-trojka nebude omnoho silnejšia. No ako uviedol šéf divízie GT Andreas Preuninger pre portál Carfection, napriek väčším rozmerom nemá byť ani ťažšia. Ostrý model deväťstojedenástky ale prešiel vylepšeniami na viacerých frontoch. Bude to napríklad prvé Porsche, ktoré využije na prednej náprave dvojité lichobežníkové zavesenie kolies. Aj vďaka tomu by malo byť podľa Preuningera na Nürburgringu poriadne rýchle. Ako povedal, niektorým ľuďom z jeho času na okruhu padnú sánky.