ikona

Novinky Peugeot uvádza na svet tri plug-in hybridy

Foto: Peugeot

26.9. 2018 13:00 Francúzi dali zmiešaný pohon typom 3008 a 508, v prípade SUV budú ponúkať aj variant s pohonom všetkých kolies a výkonom 221 kW (300 k).

Sériové hybridné modely odjakživa spájali elektrinu s benzínovým spaľovacím agregátom, dogmu porušil až Peugeot modelom 3008 Hybrid4. Jeho techniku neskôr prevzalo zvýšené kombi 508 RXH. Teraz sa scenár opakuje v pozmenenej forme, francúzsky výrobca uvádza na svet tri plug-in hybridy vychádzajúce z nástupcov spomínaných vozidiel. Nafta však zostala mimo hry.

Trio hybridných modelov príde do predaja na budúci rok
Trio hybridných modelov príde do predaja na budúci rok
Zdroj: Peugeot

Špičková verzia SUV má 300 koní

Zmiešaný pohon dáva populárnemu SUV ocenenému európskym titulom Auto roka konečne pohon všetkých kolies. Na každej náprave sa nachádza elektromotor s výkonom 80 kW (109 k), pod kapotou je zasa prepĺňaný zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,6 litra. Naladený je 147 kW (200 k). Automobilka hovorí o najvyššej systémovej hodnote 221 kW, čo je v prepočte rovných 300 koní. Medzikusom v reťazci je osemstupňový automat označený ako e-EAT8. Vzadu je ďalšia prevodovka, pričom náprava využíva viacprvkové zavesenie prospievajúce okrem iného aj komfortu.

V prípade typu 3008 je hybrid vrcholom modelovej palety
V prípade typu 3008 je hybrid vrcholom modelovej palety
Zdroj: Peugeot

Vďaka trom stovkám žrebcov dokáže Peugeot 3008 Hybrid4 akcelerovať na stovku už za 6,5 sekundy. Jazdiť pritom môže aj čisto elektricky, palubný Li-ion akumulátor s kapacitou 13,2 kWh mu udeľuje akčný rádius 50 kilometrov podľa normy WLTP. Maximálna rýchlosť je takto 135 km/h. Priemerné emisie oxidu uhličitého by pritom mali dosahovať podľa papiera iba 49 gramov na kilometer, no zatiaľ ide o predbežné údaje.

Vozidlo disponuje rekuperáciou brzdnej energie i-Booster, ktorá používa elektrickú pumpu namiesto pôvodnej vákuovej. Je pritom schopné brzdiť len pomocou elektromotorov. Technika má viacero režimov, vrátane šetriaceho módu e-Save. Ten uchováva dostupnú energiu na neskoršie použitie. Pomocou fabrickej rýchlonabíjačky s výkonom 6,6 kW a prúdom 32A má kompletné načerpanie elektriny trvať menej než 1 hodinu a 45 minút, v prípade silnejšej prípojky Green’up by malo ísť o štyri hodiny. Pri klasickej sieti hovorí Peugeot o siedmich hodinách.

SUV disponuje elektromotorom na oboch nápravách
SUV disponuje elektromotorom na oboch nápravách
Zdroj: Peugeot

Prenos elektriny prebieha skrz zásuvku na ľavej strane, ktorej kryt je symetrický s pôvodným viečkom nádrže. Plug-in hybrid možno okrem toho navonok spoznať podľa modro-strieborných označení na predných blatníkoch a piatych dverách. S jeho vzhľadom súvisí aj fakt, že má byť dostupný výhradne v kombinácii s najvyšším vybavením GT. Jeho interiér pokrýva sivá alcantara v kombinácii s rovnako sfarbeným dubom, samozrejmosťou sú špecifické funkcie i grafika infotainmentu.

Jednoduchšia verzia bez štvorky

Peugeot 3008 si bude okrem vrcholnej techniky možné objednať aj s prívlastkom Hybrid bez čísla 4 symbolizujúceho pohon všetkých kolies. Vnútornosti sú v tomto prípade trochu odlišné, pričom Francúzi ich okrem SUV ponúknu aj pre dvojicu karosérii modelového radu 508. Spájajú ich exteriérové označenia i prítomnosť dvierok nad obomi zadnými blatníkmi.

Hybridný pohon dostal sedan spoločne s kombíkom
Hybridný pohon dostal sedan spoločne s kombíkom
Zdroj: Peugeot

Elektromotor na zadnej náprave sa tu nekoná, kým ten predný ponúka opäť 80 kW (109 k). Turbobenzín s objemom 1,6 litra je naladený na 132 kW (180 k). Celkový výkon je teda oproti štvorkolke nižší, Francúzi uvádzajú ako maximum 165 kW (225 k). Menšia je tiež batéria. Jej kapacita dosahuje 11,8 kWh, čo by malo podľa normy WLTP stačiť na dojazd 40 km bez lokálnych emisií.

Skromnejší akumulátor bude na plné nabitie potrebovať o niečo menej času, presné čísla však automobilka neudáva. Reťazec opäť využíva viacero svojských komponentov i režimov fungovania. Aj v tomto prípade hovorí Peugeot o maximálnom elektrickom tempe 135 km/h.

Jednoduchšia verzia techniky poháňa iba predné kolesá
Jednoduchšia verzia techniky poháňa iba predné kolesá
Zdroj: Peugeot

Tento pohon plánuje výrobca montovať v kombinácii s tromi úrovňami, záujemcovia si budú môcť vybrať medzi vyhotoveniami Allure (resp. Allure Business), GT Line a GT. V prípade posledného menovaného je opäť témou sivý interiér obsahujúci alcantaru a dubové obklady. Predaj sa má začať v druhom štvrťroku budúceho roka, ceny plánuje automobilka zverejniť neskôr.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia