Peugeot prišiel s novou generáciou pohonu určeného pre hyperšport, ktorý bude trhať asfalt v rámci pretekov FIA World Endurance Championship (WEC). Voľba pritom padla na kombináciu vidlicového šesťvalca a elektromotora.

François Coudrain, šéf divízie pohonov pre WEC v Peugeot Sport, vysvetlil, že tím pôvodne zvažoval využitie šesťvalca dopovaného len jedným turbodúchadlom, no nakoniec sa rozhodol pre bi-turbo architektúru vidlicového šesťvalca, ktorého piesty zvierajú uhol 90°. Tá má totiž podľa neho byť ideálnym kompromisom medzi technológiou, hmotnosťou, veľkosťou samotného spaľovacieho motora a jeho pomocnými komponentmi, ale aj spoľahlivosťou a vyváženosťou celej sústavy.

Čo sa týka faktických informácií, vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 2,6 l je uložený za pilotom a dosahuje hmotnosť 165 kg. Agregát je schopný vyvinúť špičkový výkon na úrovni 515 kW (700 k) a cez sedemstupňovú elektronicky riadenú sekvenčnú prevodovku poháňa kolesá zadnej nápravy. Keďže vytrvalostný špeciál nesie označenie Hybrid4, je jasné, že kolesá prednej nápravy bude roztáčať elektrický motor s výkonom 200 kW (372 k), ktorý vozidlo bude využívať nielen na pohon, ale aj na silnú rekuperáciu elektrickej energie. Tá sa bude ukladať v akumulátore, ktorý pracuje s napätím 900V.

Nový pohon pre hyperšport Peugeot FIA WEC.
Zdroj: Peugeot

Vytrvalostný hyperšport ako taký bude vlastne plug-in hybrid, ktorý na trať vyrazí s plne nabitou batériou. a Na štarte sa však bude spoliehať len na pohon zadnej nápravy, predná sa bude pripájať až pri tempe presahujúcom 120 km/h. Pri plnom výkone vozidla je potom v rýchlostiach nad 120 km/h motor V6 limitovaný na 300 kW (408 k), pomáha mu totiž vtedy aj 200-kilowattový elektromotor.

Avšak, keď sa batéria vybije, môže sa na konci dlhých roviniek výkon šesťvalca zdvihnúť až na 515 kW (700 k), vtedy totiž elektromotor pracuje ako 15 kW alternátor. Komplikovaná technika, komplikované pravidlá. Testovanie pohonnej jednotky, ktorá vzniká v spolupráci s koncernom Total, by malo prebiehať začať koncom roka 2021. S jej nasadením v reálnom svete by sme nerátali, no skúsenosti nadobudnuté pri jej vývoji môže Peugeot neskôr uplatniť pri modeloch, akým je napríklad nový Peugeot 508 Sport Engineered. Ten ponúka výkon 265 kW (360 k) a 520 Nm pri 46 g emisií oxidu uhličitého na kilometer jazdy podľa WLTP.