Peugeot 3008 je z pohľadu automobilky možno dôležitejší, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. V roku 2016, keď bol predstavený, stál na počiatku novej vlny moderných automobilov tradičnej francúzskej značky. V prvej polovici ostatnej dekády sa Peugeot hľadal, no typ 3008 druhej generácie udal smerovanie, ktoré sa ukazuje ako úspešné. Len v Európe sa medzi rokmi 2017 až 2019 predalo viac než 560 000 kusov tohto SUV.

Faceliftovaný Peugeot 3008.
Faceliftovaný Peugeot 3008.
Zdroj: Peugeot

Dnes sme prostredníctvom digitálnej premiéry spoznali faceliftovanú verziu druhej generácie modelu 3008. Opäť platí, že modernizácia sa už na prvý pohľad podarila a dá sa očakávať, že udáva štýl pre celú značku. Netají sa tým ani samotný Peugeot, ktorý pri premiére naznačil, že 3008 zavádza prvky, ktoré časom uvidíme aj pri iných modeloch automobilky.

Veľké nóvum faceliftovanej verzie je neortodoxná čelná maska, ktorá sa akoby nezmestila do svojho tradičného priestoru. Jej horizontálne lamely zasahujú až do nárazníka a končia tesne pri prednom tesáku - charakteristickom štylistickom prvku nových Peugeotov.

Pozrite si video, na ktorom faceliftovanú 3008 uvádzajú vrcholní predstavitelia značky:

Okrem horizontálnych mriežok zavádza 3008 nový štandard aj čo sa svetelnej techniky týka - predné LED reflektory by konečne mohli byť aktívne. Zatiaľ je však otázne, do akej miery, oficiálne informácie totiž hovoria o “Bend lighting function (EVS)” dostupnej do rýchlosti 90 km/h. Priamy preklad naznačuje, že by malo ísť o schopnosť ohýbania svetelných lúčov v závislosti od aktuálnej situácie. Podľa všetkého by malo ísť o funkciu natáčania projektorov pri prejazde zákrut. Viac sa však Peugeot tejto novinke v tlačovej správe nevenuje, preto si ešte na detaily treba počkať.

Profil vozidla zostáva prakticky nezmenený, vidieť však na ňom o niečo výraznejšie prelisy karosérie. Do veľkej miery je totožná aj zadná časť, kde však svietia full-LED koncové lampy. Na rozdiel od súčasnej 3008, ktorá vzadu využívala aj halogénové žiarovky, sa tak novinka konečne spolieha iba na diódy a má dokonca i populárnu progresívnu smerovku. Zadné svetlá síce na prvý pohľad vyzerajú takmer rovnako, no ich architektúra je detailnejšia a vyvolávajú moderný 3D dojem. Z hľadiska dizajnu môžeme spomenúť aj nové farby laku karosérie - pribudnú dva odtiene modrej.

Faceliftovaný Peugeot 3008.
Faceliftovaný Peugeot 3008.
Zdroj: Peugeot

Exteriér, ale aj interiér, budú i naďalej meniť rôzne výbavové stupne. Základom je i naďalej Active, nasleduje Allure a G každý z nich však bude možné rozšíriť ešte o špeciálny balík. Za zmienku stojí najmä “Black Pack”, ktorý bude dostupný pre varianty GT a GT Pack. Jeho špecifikom bude množstvo čiernych doplnkov, ktoré pekne kontrastne fungujú napríklad s Ultimate Red farbou laku (na obrázku).