E-308 a bude elektrická verzia Peugeotu 308, ktorá je zaradená do elektrickej ofenzívy Stellantisu, kde patria aj modely ako Citroën ë-C4, Peugeot e-2008 alebo Opel Corsa-e. Jednou z najdôležitejších noviniek je možnosť zakúpiť si auto aj v rodinnej verzii SW. V súčasnosti je zoznam konkurentov pomerne krátky, veľkosťou a výkonom sa mu približuje iba málo modelov.

Nový Peugeot e-308 meria na dĺžku 4,36 metra, 1,85 metra na šírku a 1,44 metra na výšku. Jeho rázvor je 2,68 metra. Variant kombi s názvom Peugeot e-308 SW je o 28 centimetrov dlhší - celkovo 4,64 metra. Jeho rázvor je 2,73 metra. Predná aj zadná časť novej 308-čky je veľmi nápaditá. Vpredu upúta pozornosť predovšetkým mriežka chladiča, ktorá je plná chrómových vložiek a na ktorej je v strednej časti umiestnené nové logo Peugeot. Optika je typu Matrix LED, pričom denné svetlo má už klasicky tvar agresívnych tesákov.

Peugeot e-308 a e-308SW
Zdroj: Stellantis

Prepracovaný bol aj zadný nárazník, ktorý je teraz väčší. Pre 100% elektrické verzie bol špeciálne vyvinutý nový dizajn 18-palcových hliníkových kolies s lepšou aerodynamikou. Farebná paleta sa nelíši od ostatných verzií Peugeotu 308 2022, takže bude k dispozícii vo farbách: Olive Green, Pearl White, Ice White, Vertigo Blue, Elixir Red, Artense Grey a Pearl Black.

Nový Peugeot e-308 obsahuje najnovšiu generáciu i-Cockpit , ktorý je rozpoznateľný podľa kompaktného vyhrievaného volantu, 10-palcového centrálneho dotykového displeja a prispôsobiteľného 3D digitálneho prostredia. Multimediálny systém i-Connect umožňuje pripojiť dva mobilné telefóny súčasne cez Bluetooth. Pod obrazovkou sú niektoré prepracované klávesy, ktoré sú dotykové a Peugeot ich nazýva „i-Toggles“. Fungujú ako skratky k najpoužívanejším častiam multimediálneho systému a možno ich konfigurovať podľa preferencií každého zákazníka. Hneď pod nimi je prítomných niekoľko fyzických tlačidiel.

Peugeot e-308 a e-308SW
Zdroj: Stellantis

Nový 100% elektrický Peugeot e-308 bude dostupný v dvoch najvyšších prevedeniach, Allure a GT so športovejším vzhľadom. Z technologického hľadiska obsahuje najnovšiu generáciu asistenčných systémov riadenia, vďaka ktorým je zážitok z jazdy bezpečnejší a pokojnejší. Medzi nimi je adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go, diaľková kontrola mŕtveho uhla až na vzdialenosť 75 metrov, a výstraha pred premávkou vzadu, ktorá rozpozná potenciálne nebezpečenstvo pri cúvaní.

Nové modely Peugeot e-308 a e-308 SW prídu na trh s úplne novým plne elektrickým motorom s výkonom 115 kW (156 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm (dostupným od 0 km/h). Motor bude poháňať vozidlo nehlučne, bez vibrácií a bez emisií CO2. Elektromotor doplní súčasnú ponuku, ktorá zahŕňa plug-in hybridy s výkonom 180 k/132 kW a 225 k/162 kW a verzie so spaľovacími motormi. Redukčná prevodovka optimalizuje dojazd, pričom zachováva vysokú úroveň výkonu a odozvy špecifickú pre elektrické motory.

Aj batéria je novej generácie. Ide o vysokonapäťovú batériu s kapacitou 54 kWh (51 kWh využiteľná kapacita) s novým chemickým zložením s podielom 80% niklu - 10% mangánu - 10% kobaltu. Pracuje pri napätí 400 V a umožňuje dojazd viac ako 400 km podľa protokolu WLTP (v procese schvaľovania). Konštruktéri vozidiel sa zamerali predovšetkým na účinnosť. Ich spoločné úsilie v oblasti zlepšenia motora, batérie, aerodynamiky (optimalizácia prednej časti a podvozku), optimalizácia hmotnosti (platforma EMP2) a zníženie trecích strát (pneumatiky triedy A) umožnili dosiahnuť pozoruhodne nízku priemernú spotrebu energie: 12,7 kWh na 100 km, čo je referenčná hodnota medzi 100% elektrickými vozidlami v segmente C. Uvidíme však, aká bude v reálnej premávke.