ikona

Novinky Peugeot 508 napína svoje hybridné svaly

Foto: Peugeot

22.2. 12:15 Liftback nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid, rovnováha síl sa však preklopila v prospech elektriny. Zrýchlenie na stovku je vecou 4,3 sekundy.

Za vznikom koncepcie plug-in hybrid možno vidieť najmä snahy o zníženie spotreby paliva a produkcie škodlivých emisií, viaceré automobilky však v nej vidia aj zdroj dynamiky. Dobre to ukazuje napríklad značka Peugeot. Počas minulého roka uviedla naraz tri autá s takýmto pohonom, ktoré sa postavili na špičku modelových radov. V jednom prípade idú Francúzi ešte o niečo ďalej.

Peugeot ukáže v Ženeve výkonný plug-in hybrid 508
Peugeot ukáže v Ženeve výkonný plug-in hybrid 508
Zdroj: Peugeot

Na ženevskom autosalóne spoznáme koncept 508 Sport Engineered, ktorý čiastočne nadväzuje na štúdiu 308 R Hybrid spred troch rokov. Opäť je tu kombinácia 1,6-litrového benzínového štvorvalca s dvomi elektromotormi. No rovnováha síl sa preklopila v prospech batérii: prepĺňaný spaľovací agregát je tu vo verzii PureTech 200 a v pohone predných kolies mu pomáha 110 elektrických koní, kým zadnú os má na starosti elektromotor dosahujúci maximálne 147 kW (200 k).

Reťazec produkujúci spoločný krútiaci moment 500 Nm dokáže liftback rozbehnúť na stovku v priebehu 4,3 sekundy a tlačiť vpred prestane až pri limite 250 km/h. Potrebnú energiu skladuje v akumulátore s kapacitou 11,8 kWh. Nechýba tu čisto elektrický režim, dojazd na jedno nabitie je najviac 50 kilometrov. Kombinované emisie CO2 podľa štandardu WLTP majú dosahovať 49 g/km.

Každú nápravu obsluhuje samostatný elektromotor
Každú nápravu obsluhuje samostatný elektromotor
Zdroj: Peugeot

Výkonná technika si vyžiadala úpravy podvozka. Predná náprava je rozšírená o 24 mm, vzadu došlo k polovičnému nárastu. Inžinieri prepracovali riadenie i pružiace jednotky. Nezabudlo sa ani na posilnenie bŕzd, vpredu pracujú štvorpiestikové strmene hryzúce do 380-milimetrových kotúčov. Výrazné žltozelené brzdiče vykúkajú zo špecifických dvadsaťpalcových kolies so špičkovým obutím Michelin Pilot Sport 4S.

Výraznú farbu označenú ako Kryptonite nájdeme aj na karosérii. Lemuje vstupy vzduchu v prednom nárazníku, ale tvorí tiež drobné detaily so všadeprítomným motívom rovnobežných čiar vedľa označenia 508 na kapote, na prídavnom spojleri vpredu či okrajoch zadného difúzora. Súčasťou športového bodykitu sú drobné aerodynamické krídelká za zadnými dverami. Interiér reflektuje vyhotovenie karosérie, okrem detailov a prešívania „kryptonitom“ obsahuje karbón a množstvo Alcantary. Na palube sú anatomicky tvarované predné sedadlá a špecifické digitálne prístroje.

Produkciu takéhoto modelu zatiaľ nemožno vylúčiť
Produkciu takéhoto modelu zatiaľ nemožno vylúčiť
Zdroj: Peugeot

Peugeot 508 síce napína svoje hybridné svaly len vo forme konceptu, ale výrobu takejto verzie nemožno do budúcnosti vylúčiť. Automobilka ju však zatiaľ ani nepotvrdila. Riaditeľ britskej divízie značky David Peel povedal, že ide o ochutnávku vecí chystaných na najbližších päť rokov v ceste za elektrifikáciou celého portfólia. Prezentovaná technika sa teda asi stane aspoň sčasti realitou.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia