Peugeot 5008

Novinky Peugeot 5008: Rodinné gény zostali

Foto: Peugeot

30.9. 2016 11:56 Sedemmiestne francúzske SUV nemá plnohodnotný tretí rad sedadiel, na kratšie trasy však možno vytvoriť kompromisné usporiadanie.

Športovo-úžitkové autá sú momentálne v móde tak, ako nikdy predtým. Neuniklo to ani francúzskej značke Peugeot. Tá počas niekoľkých mesiacov otočila kormidlom pri dvoch MPV, z ktorých sa švihnutím čarovného prútika stali SUV. Reč je o typoch 3008 a 5008. Druhého menovaného sme oficiálne spoznali len nedávno a na parížskom autosalóne sme si s ním potykali.

Peugeot predstavil na parížskom autosalóne SUV 5008
Peugeot predstavil na parížskom autosalóne SUV 5008
Zdroj: Peugeot

Táto francúzska novinka nám na prvý pohľad výrazne pripomínala menšieho súrodenca. Základný dizajn mohutnej prednej časti je veľmi podobný, aj keď vozidlo s päťkou na začiatku má väčšiu plochu svetlometov a odlišný predný nárazník. Výraznejším rozdielom sú však zadné partie. Kým Peugeot 3008 tu má viacero rezov a dynamicky skosené okno, väčšie vozidlo vyznáva podstatne jednoduchšie hranaté tvary. Prednosť tu jednoznačne dostal vnútorný priestor.

Napriek  zmene kurzu tohto vozidla zostali rodinné gény na svojom mieste. Francúz sa stále snaží ponúknuť dostatok miesta pre sedemčlennú posádku, aj keď pre úpravu proporcií je to istým kompromisom. Tretí rad nemožno označiť za plnohodnotný. Ako sme sa presvedčili, bežne vysoký dospelý človek sa tam zmestí 

Tretí rad sedadiel nemožno označiť za plnohodnotný
Tretí rad sedadiel nemožno označiť za plnohodnotný
Zdroj: Peugeot

Problémy sa však dajú aspoň čiastočne vyriešiť posúvaním trojice samostatných sedadiel v prostrednej pozícii. Pomocou nich možno vytvoriť kompromisné usporiadanie, pri ktorom dokážu mať na kratšie trasy akurátnu porciu vzduchu všetci ľudia vo vozidle. Môže za to štedrý priestor pred kolenami ľudí v druhom rade. Na výstave sa nám zdalo, že nový Peugeot je v tomto smere minimálne porovnateľný s jedným zo svojich hlavných súperov: práve uvedenou Škodou Kodiaq.

Okrem štedrejšieho miesta vo vnútri sa typ 5008 nápadne ponáša na svojho menšieho súrodenca, dostal totiž rovnaké usporiadanie i-Cockpit s digitálnym prístrojovým panelom a displejom multimediálneho systému vystupujúcim z palubnej dosky. Spoločné rysy má aj „klavír“ kovovo vyzerajúcich tlačidiel na centrálnej konzole prechádzajúci plynule do stredového tunela. Okrem toho sme si všimli viacero odkladacích priestorov, ktoré hovoria o dôraze na rodinnú stránku francúzskeho auta.

Typ 5008 dostal rovnaké usporiadanie i-Cockpit ako 3008
Typ 5008 dostal rovnaké usporiadanie i-Cockpit ako 3008
Zdroj: Peugeot

Ako sme sa už dozvedeli pri premiére, tento Peugeot je ďalším produktom postaveným na modulárnej platforme EMP2. Ponuka motorov preto neprekvapí. Na výber má byť 1,2-litrový benzínový trojvalec PureTech s výkonom 96 kW (130 k) i jeho objemnejší štvorvalcový súrodenec ponúkajúci výkon 121 kW (165 k) k z objemu 1,6 litra. Naftovú alternatívu bude tvoriť rovnako veľký turbodiesel BlueHDi dostupný v naladeniach na 73 kW (99 k) a 88 kW (120 k). Vyberať si výkon má byť možné aj pri dvojlitri, ten ponúkne maximum 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k).

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia