Nové modely Peugeot 308 a 308 SW v úrovniach výbavy GT a GT Pack dostali plne adaptívne LED svetlomety s matrix technológiou s označením Peugeot Matrix LED Technology. Pozostávajú z troch druhov:
- Denné svetlomety v tvare tesákov vytvárajú LED svetelný podpis, ktorý sa na vozidlách značky Peugeot prvý raz objavil v roku 2018 a to na modeli 508.
- Stretávacie svetlomety pozostávajú zo štyroch LED modulov zostavených tak, aby dodávali dostatočný svetelný tok.
- Diaľkové svetlomety tvoria matrix moduly z 20 LED, ktoré sa pridávajú k stretávacím svetlometom. Z toho vzniká adaptívna funkcia svetlometov, pretože týchto 20 modulov sa dokáže zapínať a vypínať, prípadne, v závislosti od okolitých podmienok, samostatne plynule nastavovať intenzitu svojho svetelného lúča.
Kamera na vrchu čelného skla sníma okolie a podľa toho upravuje osvetlenie a intenzitu LED matrix svetlometov. Takýmto spôsobom sa prúd svetla automaticky nastavuje a poskytuje optimálne osvetlenie, pričom neustále udržiava diaľkové svetlomety zapnuté bez toho, aby oslepovali ďalšie vozidlá.
Pokiaľ sa nové modely Peugeot 308 alebo 308 SW v noci zozadu blížia k vozidlu (pri predbiehaní alebo nasledovaní), systém analyzuje a sleduje celý proces a jeho priebeh. Segmenty diaľkových svetlometov sa okolo vozidla vypnú a vytvoria tak tieňový tunel, takže nebudú oslepovať vodičov v ostatných vozidlách, no zároveň zostane ich okolie plne osvetlené. V závislosti od okolitých podmienok dokážu nové modely Peugeot 308 a 308 SW vybavené technológiou Peugeot Matrix LED Technology v závislosti od okolitých podmienok prepínať medzi viacerými režimami osvetlenia.
- Režim City: ak vozidlo jazdí rýchlosťami od 0 do 50 km/h, zapnú sa stretávacie svetlomety.
- Režim diaľkových svetlometov: v rýchlostiach od 50 do 110 km/h sa predné svetlomety prepnú do režimu diaľkových svetiel. To znamená, že poskytujú svoj celý osvetľovací potenciál.
- Režim diaľničných svetlometov: pokiaľ vozidlo jazdí dlhšie ako 5 sekúnd rýchlosťou vyššou ako 110 km/h, zmení Peugeot Matrix LED Technology uhol predných svetlometov (+ 0,4 %), aby sa tak osvetlila dlhšia časť vozovky pred vozidlom, a pritom sa predišlo oslepovaniu ostatných vodičov. Pokiaľ by vozidlo viac ako päť sekúnd jazdilo rýchlosťou nižšou ako 90 km/h, svetlomety sa vrátia do svojho pôvodného nastavenia.