Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis

Novinky Hyundai ukázal luxusný Genesis

Foto: Hyundai

26.11. 2013 14:44 DETROIT   Genesis mieri do Európy. Medzigeneračne podrástol, dostal nový dizajn a priestrannejší interiér. Downsizingu sa vyhýba.

Kórejčania sa neboja skúšať šťastie v nových segmentoch. Hyundai sa najnovšie rozhodol podkúriť európskym prémiovkám vyššej strednej triedy. Novou generáciou typu Genesis chce konkurovať veľkej nemeckej trojke. Svoje zbrane dnes tento sedan vybalil na domácej pôde: v juhokórejskej metropole Soul. Oficiálna premiéra prichádza zhruba mesiac po prvých oficiálnych obrázkoch.

Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis
Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis
Zdroj: Hyundai

Päťmetrová tekutá socha, verzia 2.0

Už podľa pilotných záberov bolo jasné, že Genesis dostal omnoho viac hrán. Automobilka hovorí o dizajnovom jazyku Fluidic Sculpture 2.0, teda druhej verzii „tekutej sochy“. Výrazným prvkom je päťuholníková maska chladiča, ktorej sekundujú veľké svetlá evokujúce BMW radu 7. Zozadu je však kórejská identita automobilu nepopierateľná. Blatníky vypĺňajú disky s priemerom od sedemnásť do devätnásť palcov. Jeden detail: na vozidle nenájdete jediné logo automobilky, Genesis má vlastný okrídlený symbol.

Sedan je ešte väčší než v minulosti, päťmetrovú dĺžku podlieza o jediný centimeter. Na šírku meria sedan 1 890 mm, jeho výška je 1 480 milimetrov. Skutočne štedrý je rázvor náprav, ktorý dosahuje až 301 cm. Hyundai okrem nárastu rozmerov prepracoval konštrukciu auta disponujúcu väčším podielom vysokopevnostnej ocele. Zadná viacprvková náprava je úplne nová.

Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis
Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis
Zdroj: Hyundai
Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis
Nová generácia limuzíny Hyundai Genesis
Zdroj: Hyundai
Interiér pôsobí o niečo luxusnejšie než v minulosti

Najmä vďaka dlhému rázvoru sa podarilo v kabíne vytvoriť nadpriemerné priestorové pomery. Hranatejšie tvary vnútra odrážajú dizajn karosérie. Jednoduchý interiér síce neohúri, ale v kombinácii s hodnotnými materiálmi pôsobí dostatočne luxusne. Vybavenie môže obsahovať všetko, čo by ste očakávali, vrátane dotykových obrazoviek pre zadných pasažierov. Samozrejmosťou je armáda bezpečnostných prvkov.

Americká škola pod kapotou

Priestor pod kapotou budú obývať štyri pohonné jednotky. Globálne budú na výber tri vidlicové šesťvalce a jeden osemvalec. Všetko poctivé benzíny so slušným objemom a bez prepĺňania, čo zaváňa americkou školou. Žiaden downsizing tu nehľadajte.

Dnom ponuky bude trojliter s výkonom 189 kW (257 k) a krútiacim momentom 303 Nm. O niečo silnejšia je verzia s objemom 3,3 litra: ponúka 207 kW (282 k) a 347 Nm. Tretím pánom na holenie bude 3,8-litrový motor charakterizovaný parametrami 232 kW (315 k) a 397 Nm. Vrcholom je agregát V8 5.0, ktorý disponuje výkonom 312 kW (425 k) a krútiacim momentom 519 Nm.

Tu nenájdete žiadne štvorvalce ani turbodúchadlá
Tu nenájdete žiadne štvorvalce ani turbodúchadlá
Zdroj: Hyundai

Všetky motory budú štandardne kombinované s osemstupňovým automatom a pohonom zadnej nápravy. Alternatívou bude systém HTRAC roztáčajúci všetky štyri kolesá. S trojlitrom zrýchli Genesis na stovku za 8,6 sekundy. Objemnejšie šesťvalce rovnakú úlohu zvládnu v časoch 7,2 a 6,5 s. Osemvalcovému Kórejcovi na túto disciplínu stačí len 5,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť všetkých modelov je elektronicky obmedzená na 240 km/h. Výnimkou je základný motor, ktorý limuzínu rozgúľa maximálne na dvestotridsiatku.

Cenou by mal podliezť konkurentov

Ako sme už naznačili v úvode, Genesis príde do predaja aj v Európe. V súčasnosti ešte nie je jasné, kedy sa tak stane. Na domácom trhu očakávajú jeho uvedenie začiatkom budúceho roka, u nás by sme prvé exempláre mohli vidieť pravdepodobne v priebehu leta. O cene je zatiaľ skoro špekulovať, no Hyundai ňou takmer určite podlezie konkurentov prémiových značiek.

Video

Diskusia