ikona Prototyp desiatej generácie hatchbacku

Novinky Päťdverová Honda Civic sa citeľne zväčší

Foto: Marek Pokrývka

1.3. 2016 15:57 Hatchback čaká úprava proporcií, typický vajíčkový tvar bude minulosťou. Športový vzhľad môže v budúcnosti oživiť verzia Type R.

Populárny japonský model Honda Civic na jeseň otvoril svoju desiatu kapitolu, pričom ako prvé prišli na rad Spojené štáty americké. Pri tamojšom odhalení sme špekulovali o európskej premiére v Ženeve. Túto myšlienku v prvej polovici februára automobilka oficiálne potvrdila a naznačila, že prototyp predvedie v ostro štylizovanom kabáte. Naživo pôsobí naozaj odvážne.

Prototyp desiatej generácie hatchbacku Honda
Prototyp desiatej generácie hatchbacku Honda
Zdroj: Marek Pokrývka

Ako sme si všimli, päťdverový variant čaká značná úprava proporcií. Typický vajíčkový tvar razený generáciami osem a deväť bude minulosťou. Hatchback sa citeľne zväčší, pričom hlavným nárastom prejde dĺžka. V nej pribudne celých trinásť centimetrov. Honda pridala tri dieliky do šírky, dva zase ubrala z výšky strechy. V porovnaní s predchodcom má vozidlo dlhšiu prednú kapotu. Ako môžeme vidieť, dizajnovo je podstatne bližšie americkému modelu než to bolo v minulosti.

Európsky koncept si obliekol viacero drsných dielcov karosérie. Dostal agresívne pôsobiaci predný nárazník, výrazné nadstavce prahov, dva spojlery lemujúce zadné sklo i centrálne umiestnené duo výfukových koncoviek. Jeho športový vzhľad zvýrazňujú devätnásťpalcové disky kolies. Sériový model sa týchto prvkov zbaví, v budúcnosti ich však môže oživiť drsná verzia Type R.

Prototyp desiatej generácie hatchbacku Honda
Prototyp desiatej generácie hatchbacku Honda
Zdroj: Marek Pokrývka

Za čiernymi sklami tohto prototypu bolo síce možné vidieť obrysy interiéru, no Honda doň naše oči zatiaľ nepustila. Uvidíme ho pravdepodobne až pri debute sériovky. Rúškom tajomstva zostáva zahalená aj technická stránka, aj keď niektoré podrobnosti sú už prakticky jasné. Napríklad ponuka motorov. V nej sa určite objaví litrový prepĺňaný trojvalec spaľujúci benzín, druhý zážihový turbomotor s objemom 1,5 litra i prepracovaná verzia 1,6-litrového naftového agregátu.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia