Rozhodne nechcem tvrdiť, že by Mercedes-Benz triedy G nebol dobré auto a že by som mu neprial jeho úspech. Má nepopierateľné kvality, predovšetkým pri jazde mimo spevnenej cesty. Aj v mestských uliciach však dokáže presvedčiť, okrem iného aj svojim mohutným revom. Vypočujte si ho a bude vám jasné, prečo budí rešpekt. Ale aj to, že asi nebude úplne najekologickejší.
Je paradoxné, že v dobe, keď automobilový priemysel bojuje o zníženie každého gramu emisií môže Mercedes-Benz triedy G zažívať tak veľký komerčný úspech. Samotná automobilka uviedla, že v roku 2021 predala 41 174 kusov ikonického off-roadu. Tento rok by teoreticky predaje mohli ešte narásť, očakáva sa predstavenie modernizovanej verzie a dokonca aj oživenie brutálneho variantu s portálovými nápravami. O možnosti nadviazania na výnimočný rok svedčí aj fakt, že na triedu G dnes klienti údajne môžu čakať aj dva roky.
Je obdivuhodné, že vďaka umnej taktike si Mercedes-Benz z hľadiska emisií môže dovoliť tak vysoké predaje vozidla, ktoré produkuje veľké množstvo splodín. Zároveň patrí triede G všetok rešpekt za to, akú silnú pozíciu si udržuje už celé dekády. Stuttgart v súčasnej ťažkej dobe dokáže vyvážiť dopad "G-čka" na flotilové emisie vysokým predajom plug-in hybridov, ale aj solídnym odbytom batériových elektrických vozidiel.
Bude zaujímavé sledovať, čo sa s triedou G stane v roku 2024. Vtedy bude môcť ukázať, či je naozaj "Stronger than time" (Silnejšia ako čas), ako znie jej oficiálne moto. Práve o dva roky by sme totiž mali spoznať sériovú verziu elektromobilu EQG, ktorej dizajn či parametre už naznačil rovnomenný koncept.