Pagani predstavilo nástupcu ikonickej Huayry. Utopia je tak po Zonde a Huayre tretím vlastným modelom talianskej automobilky. Nový hypercar bude ale obmedzený len na 99 kusov po celom svete s cenovkou na úrovni približne 2,5 milióna eur.
Raj pre puristov
Utopia spája dizajnové prvky z 50. a 60. rokov s typickými prvkami odkazujúcimi na históriu Pagani. Utopia upustila od oblého dizajnu Huayry, pričom zadná časť sa jasne inšpiruje pôvodnou Zondou. V snahe o zníženie hmotnosti je karoséria vyrobená z hliníka a uhlíkových vlákien.
Na rozdiel od mnohých dnešných hypercarov cieli Pagani Utopia na puristov aj pri dizajne. Chýbajú často až teatrálne aerodynamické prvky, ako napríklad obrovské krídla, splittery, kanardy a podobne. Namiesto toho v Pagani stavili na jednoduchosť a decentný čistý dizajn. Aerodynamické prvky sú lepšie zapracované do celku, ako napríklad predný splitter či špeciálne tvarovaná kapota, ktoré napomáhajú prítlaku a chladeniu.
Ešte stále V12
Utopia je postavená na kompozitnom monokoku zo špeciálneho materiálu, ktorý kombinuje uhlíkové vlákna a titán. Výsledkom je vyššia torzná tuhosť o 10,5 percenta oproti Huayre a suchá hmotnosť 1280 kg (o 70 kg menej ako Huayra a o 70 kg viac ako pôvodná Zonda).
Utopiu poháňa rovnaký 6-litrový motor, ako Huayru: V12 s dvojitým preplňovaním zo stajne Mercedes-AMG. Naladený je na výkon 635 kW (852 koní) a krútiaci moment 1 100. Oproti Huayre bol zdvihnutý aj obmedzovač, ktorý sa teraz zastaví na 6700 ot./min. Výkon sa prenáša na zadné kolesá buď cez odľahčenú modernizovanú sedemstupňovú automatickú prevodovku Xtrac alebo nový sedemstupňový manuál.
Nenechajte si ujsť galériu Pagani Utopia
Výber pohonného ústrojenstva nebol jednoznačný. Horacio Pagani potvrdil, že v hre bola aj hybridná V8 s výkonom 1 000 koní. V úvodných diskusiách o pohonných jednotkách pre nový hypercar navrhol Mercedes-AMG použiť 4,0-litrovú V8 s dvojitým prepĺňaním a dvoma elektromotormi, pôvodom z GT 63 e-Performance.
Aj v interiéri je na prvý pohľad zrejmé, o aké auto ide. Vnútri nenájdete veľké digitálne displeje, ale množstvo kože, priznaný hliník a typickú mechanickú kulisu riadiacej páky. Novinkou sú ešte o niečo puristickejšie budíky, ktoré odhaľujú pohyb vo vnútri, či volant vyrobený z jedného hliníkového bloku.