V druhej polovici júna odhalil Opel nástupcu typu Mokka, ktorý prišiel o písmeno X v označení. Svoju svetovú premiéru si odbil v elektrickej verzii. Už vopred bolo jasné, že uvedenie konvenčných odrôd je len otázkou času. Ich motory špecifikoval nemecký výroba v týchto dňoch. Prekvapenia sa nekonajú, nemecké vozidlo nezaprie pôvod v koncerne PSA.
Pod kapotou druhej generácie malého SUV sa objavia tri spaľovacie agregáty. Na výber budú dva benzíny, resp. jeden s dvomi rôznymi naladeniami. Ide o dobre známy prepĺňaný 1,2-litrový trojvalec. V základe ponúkne výkon 74 kW (100 k) a krútiaci moment 205 Nm, pričom jeho partnerom má byť šesťstupňový manuál. Silnejší variant s parametrami 96 kW (130 k) a 230 Nm bude dostupný aj s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Alternatívu k zážihovým verziám vytvorí jedna nafta. Mokka dostane štvorvalec so zdvihovým objemom 1,5 litra produkúci špičkové hodnoty 81 kW (110 k) a 250 Nm, s ktorým plánuje Rüsselsheim kombinovať výhradne ručné radenie. Sľubuje pritom priemernú spotrebu iba 3,8 l/100 km.
Spaľovacie verzie vyzerajú takmer rovnako ako elektromobil. Z exteriéru zmizli symboly “e” a vzadu pribudli výfukové koncovky, inak je všetko po starom. Zachovaná zostala dokonca aj prekrytá maska chladiča. Vzduch k motorou totiž reálne prúdi otvormi v nárazníku. Ani interiér zmena pohonu neovplyvnila, v prípade samočinnej prevodovky je zachovaný aj volič na centrálnom tuneli.
Opel predstavil klasické modely Mokka vo vyhotovení GS Line, ktoré možno spoznať najmä podľa červenej línie nad bočnými oknami a rovnako sfarbených akcentov na čiernych kolesách. Červená sa nasťahovala aj do interiéru. Týka sa to čalúnenia i dekoratívnych panelov, medzi nimi však nájdeme aj imitáciu uhlíkových vlákien. GS Line bude pravdepodobne znamenať aj špecifické vybavenie. Detaily zatiaľ nepoznáme, rovnako ani cenu či dátum začiatku predaja.