Toto legendárne kupé pochádzajúce z Ascony sa predávalo v rokoch 1970 až 1988 a vďaka atraktívnemu dizajnu a športovým úspechom si dokázalo ukrojiť kúsok srdca všetkých fanúšikov. Podľa nás je dôležité, aby značky robili takýto návrat ku koreňom.

Opel si myslí to isté a nádherné kupé použil ako základňu na uskutočnenie elektrickej revolúcie, ktorá prichádza s prototypom Manta GSe ElektroMOD. Navonok je najpozoruhodnejšou zmenou pridanie novej masky Pixel Vizor, ktorá je vlastne diódovou obrazovkou a umožňuje premietanie správ, ktorými môže vozidlo komunikovať s okolím.

Opel Manta GSe ElektroMOD
Zdroj: Opel

Karoséria bola prelakovaná do neónovo žltej farby, zatiaľ čo 17-palcové kolesá boli navrhnuté špeciálne pre tento prototyp firmou Ronal. Vo vnútri bolo klasické prístrojové vybavenie nahradené Pure Panelom, ktorý poznáme z novej Mokky. Manta má teda dva integrované displeje, jeden 12,3 a druhý 10-palcový.

Pôvodný štvorvalcový motor však musel ustúpiť elektrickému pohonu, ktorý sľubuje výkon 108 kW (147 k) a krútiaci moment 255 Nm. Automobil si na prekvapenie zachováva pôvodný dizajn štvorstupňovej prevodovky, ktorá umožní vodičovi zvoliť si medzi jazdou s manuálom alebo automatickým režimom.

Opel Manta GSe ElektroMOD
Zdroj: Opel

Opel verí, že vďaka svojej novej elektrickej mechanike sa Manta stane nesmrteľnou, pretože už nebude závisieť od historických mechanických častí a nebude ovplyvnená obmedzeniami veľkých miest, kde sa vplyvom znečistenia znemožňuje prístup stále väčšiemu množstvu áut.

Batéria Manty GSe ElektroMOD má kapacitu 31 kWh a na jedno nabitie poskytuje dojazd približne 200 kilometrov. Rekuperačné brzdenie je samozrejmosťou a striedavým prúdom dokáže nabiť maximálne 9 kW energie. Obnovenie 100 % dojazdu by malo trvať necelé štyri hodiny, čo je trošku sklamanie, ale každopádne ide o veľmi zaujímavý projekt!