Na nový Opel Astra sa čaká už dlho. Vedeli sme, že sa v porovnaní s minulosťou výrazne zmení, no to, čo predviedol Opel, je skutočná revolúcia. Pod krídlami koncernu Stellantis vznikol nový hatchback kompaktnej triedy postavený na platforme EMP2, ktorú využíva napríklad aj nedávno predstavený Peugeot 308. Práve s ním sa Astra bude biť o klientelu, no prihlásiť by sa smelo mohli aj do vzájomnej súťaže krásy. Obidva kompakty budú patriť k najkrajším zástupcom svojho segmentu.

Nový Opel Astra.
Zdroj: Opel

Na základných proporciách Astry je vidieť spriaznenosť s Peugeotom. Na dĺžku meria 4 374 mm (+4 mm medzigeneračne), na šírku 1 860 mm (+ 51 mm!) a na výšku 1 470 mm (-15 mm). Rázvor je v porovnaní s minulosťou dlhší o 13 mm, narástol na 2 675 mm. Napriek podobným rozmerom (rázvor je totožný) sa od modelu 308 Astra odlišuje dostatočne výrazne. Prispieva k tomu typická čelná maska so zapracovanými matrix LED svetlometmi, zaujímavé tvarovanie C-stĺpika a ostrý dizajn použitý v zadnej časti vozidla. Astra svojimi koncovými svetlami odkazuje na predchádzajúcu generáciu. Myslím si, že dizajn novinky je nadmieru podarený, som zvedavý, ako bude fungovať pri reálnom stretnutí.

V kabíne novinky nezostal kameň na kameni. Jej dizajn na prvých fotografiách pôsobí vkusne, elegantne a moderne. Astra využíva najmodernejšie usporiadanie kokpitu, ktorý je tvorený dvojicou 10" obrazoviek doplnených aj head-up displejom premietaným priamo na čelné sklo. Pri parkovaní poteší prítomnosť 360° kamerového systému, nový je aj volant či ovládací panel klimatizácie a infotainmentu. Uvidíme, ako bude interiér pôsobiť naživo, no na fotografiách sa zdá, že sa nadmieru vydaril.

Nový Opel Astra.
Zdroj: Opel

Ponuka motorizácii pozostáva z dvoch plug-in hybridov, ktoré benzínový turbomotor so zdvihovým objemom 1,6 litra kombinujú s elektrickým pohonom. Obidva varianty poskytnú dojazd okolo 55 - 60 kilometrov, pričom ich výkonnostná špička sa dotkne hodnôt 165 kW (225 k) resp. 132 kW (180 k). V štandardných spaľovacích verziách sa ráta s nasadením benzínového prepĺňaného trojvalca 1.2 Puretech s výkonom od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k) a 1,5-litrovým naftovým štvorvalcom ladeným na 96 kW (130 k). Pre vyššie výkonnostné verzie bude dostupný aj osemstupňový automat, štandardom bude šesťstupňový manuál. Zatiaľ nie je jasné, kedy Astra dorazí na náš trh, no keďže je štart výroby modelu Peugeot 308 plánovaný na jeseň, podobný program by mal očakávať aj jeho nemeckú sestru.