Opel Insignia GSi.

Novinky Opel Insignia dostal upravenú paletu motorov: Špičkový model GSi je slabší, než bol doteraz

Foto: Opel

12.1. 10:30 Vlajková loď značky prebrala dva agregáty z kompaktu Astra: 1,4-litrový benzínový trojvalec a o deci väčší diesel s rovnakým počtom piestov. Alternatívou je zážihový dvojliter s najvyšším výkonom 200 alebo 230 koní.

Začiatkom decembra zverejnil Opel fotografie omladeného typu Insignia, ktoré doplnil informáciami o modernejších LED svetlách a niekoľkých technologických vylepšeniach. Zároveň spomínal debut na bruselskom autosalóne. Ten v týchto dňoch otvoril svoje brány a nemecká značka preto vypustila o facelifte ďalšie podrobnosti.

Ako sme predpokladali, vrchol portfólia Rüsselsheimu dostal upravenú paletu motorov odrážajúcu príslušnosť ku koncernu PSA. Ide tak po stopách kompaktu Astra. Práve pod jeho kapotou debutoval 1,4-litrový zážihový trojvalec s turbom, ktorý dosahuje najvyšší výkon 107 kW (145 k) a krútiaci moment 236 Nm. Jeho naladenie sa v prípade vlajkovej lode značky nemenilo.

V portfóliu opäť nebude chýbať variant nesúci štítok GSi.
V portfóliu opäť nebude chýbať variant nesúci štítok GSi.
Zdroj: Opel

Vyššiu pozíciu v hierarchii má mať benzínový variant 2.0T s dvomi verziami. Dvojliter vybavený systémom deaktivácie polovice piestov vyvinie v klasickom variante maximálne parametre 147 kW (200 k) a 350 Nm. V ponuke ale nebude chýbať ani športovo ladená odroda GSi, ktorá má z tohto agregátu vyžmýkať najviac 169 kW (230 k). Newtonmetre sa nemenia.

Špičkový model je teda nečakane slabší, než bol doteraz. Opel doň totiž montoval štvorvalec z dielne GM, ktorý produkoval 191 kW (260 k). Hendikep sa pravdepodobne odrazí na dynamických údajoch. Tie zatiaľ nemecká automobilka nešpecifikovala, no potvrdila zachovanie pohonu všetkých kolies, adaptívneho podvozka FlexRide či brzdového ústrojenstva nesúceho popis Brembo. Vrchol ponuky si ponechal aj špecifické tvary nárazníkov či anatomické predné sedadlá.

Okrem motora sa technika vrcholnej verzie veľmi nemenila.
Okrem motora sa technika vrcholnej verzie veľmi nemenila.
Zdroj: Opel

Zatiaľ jediným zástupcom nafty bude 1,5-litrový trojvalec, s ktorým prišiel ako prvý tiež Opel Astra. Ani v tomto prípade sa hodnoty 90 kW (122 k) a 300 Nm nemenili. Automobilka však uvádza, že ešte počas tohto roka obohatí ponuku vznetový dvojliter. K jeho parametrom sa nateraz nevyjadrila. Je však pravdepodobné, že pôjde o minimálne upravený motor z dielne PSA.

Podľa aktuálnych informácií bude základný diesel spriahnutý výhradne so šesťstupňovým manuálom, v prípade najslabšieho benzínu má byť za príplatok dostupná samočinná prevodovka s ôsmimi stupňami. Dvojlitrový benzín má štandardne dopĺňať deväťstupňový automat. Ceny zatiaľ nepoznáme, Opel nešpecifikoval ani presný dátum začiatku predaja.

Video

Diskusia