Dizajn piatej generácie vozidla sa nijak zásadnejšie nezmenil

Novinky Opel Astra: Odteraz výhradne s trojvalcami

Foto: Opel

8.7. 14:51 Nemecký kompakt prešiel navonok iba drobnými zásahmi, no v jeho palete motorov nezostal kameň na kameni. Obsahuje úplne nové agregáty.

Portfólio značky Opel bolo v ostatných rokoch predmetom veľkých úprav, ktoré súviseli s jej vstupom do skupiny PSA. Značnú časť modelov s bleskom v znaku tvoria autá vyvinuté pod novým vedením. Medzi pozostatky éry General Motors patrí napríklad Astra piatej generácie, ktorá je na výmenu ešte mladá. Automobilka preto aktuálne iba upravuje jej súčasnú verziu.

Dizajn piatej generácie vozidla sa nijak zásadnejšie nezmenil
Dizajn piatej generácie vozidla sa nijak zásadnejšie nezmenil
Zdroj: Opel

Zaužívaný anglický termín facelift nie je v tomto prípade veľmi na mieste. Napriek štyrom rokom od premiéry si Rüsselsheim nemyslí, že by vozidlo bolo treba výrazne omladzovať. Navonok preto prešlo iba drobnými zásahmi. Maska chladiča dostala štýl razený všetkými aktuálnymi zástupcami značky a predný nárazník má mierne upravené krivky. Inak zostala karoséria nedotknutá.

Ani kabína nezaznamenala nejakú revolúciu. Astra však dostala zopár detailov z väčšieho typu Insignia, konkrétne čiastočne digitálny prístrojový panel a modernejší infotainment s rozšíreným počtom funkcií. Taktiež sa môže pochváliť kvalitnejšími kamerami, vyhrievaním čelného skla či možnosťou bezdrôtového dobíjania telefónu. Opel okrem toho použil na kompakte nové tlmiče, pričom zákazníci si môžu zvoliť aj športovejšie naladený podvozok.

Medzi úpravy vykonané v interiéri patrí prístrojový panel
Medzi úpravy vykonané v interiéri patrí prístrojový panel
Zdroj: Opel

Dizajnové a interiérové zmeny kompaktu boli teda skôr kozmetického rázu, no v jeho palete motorov nezostal kameň na kameni. Vozidlo sa bude montovať výhradne s trojvalcami. Nejde pritom o známe kúsky, paleta obsahuje úplne nové agregáty. Všetky už teraz spĺňajú emisnú normu Euro 6d. Automobilka uvádza, že oproti doterajším verziám bude mať upravená Astra až o 19 percent nižšie emisie CO2.

Základom palety bude 1,2-litrový prepĺňaný trojvalec. Opel ho plánuje ponúkať v troch rôznych naladeniach s výkonom 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 107 kW (145 k), pričom všetky doplní výhradne šesťstupňový manuál. V ponuke však nemá chýbať ani samočinná alternatíva. Nemci sem nasadia prevodovku CVT so siedmimi prednastavenými stupňami, ktorú budú kombinovať s objemnejším 1,4-litrovým motorom. Ten bude mať taktiež 145 koní. Oproti menšiemu agregátu však dosiahne vyšší krútiaci moment, jeho vrchol je 236 Nm namiesto 225 Nm.

Všetky detaily sa týkajú hatchbacku i príbuzného kombi
Všetky detaily sa týkajú hatchbacku i príbuzného kombi
Zdroj: Opel

Benzínová jedna-štvorku s tromi valcami zažíva v type Astra svoj debut a to isté platí o jedinom naftovom motore. Ten má zdvihový objem 1,5 litra. Dostupný má byť v naladení s maximom na úrovni 77 kW (105 k) alebo 90 kW (122 k), pričom silnejšia verzia sa má okrem mechanickej prevodovky so šiestimi stupňami kombinovať aj s deväťstupňovým automatom. Ceny jednotlivých modelov zatiaľ nepoznáme. Opel však hovorí, že predaj upraveného kompaktu spustí o niekoľko týždňov.

Zdroj: Marek Pokrývka

Video

Diskusia